رویترز خبر داد

طلا در مرز 1332 دلار/کاهش جذابیت طلا با تقویت بورس آمریکا

قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی با توجه به معطوف شدن توجه سرمایه‌گذاران به دارایی‌های با ریسک بیشتر تغییر چندانی نکرد و به 1331.92 دلار در هر اونس رسید.
کد خبر: ۸۷۱۳۹۱۶
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از رویترز، ازآنجایی‌که اشتهای سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های پرریسک تر افزایش یافت و این امر تقاضا برای طلا را کاهش داد، قیمت طلا در معاملات امروز تغییر چندانی نکرد.

طلا نزدیک به یک درصد از ارزش خود را در معاملات دیروز از دست داد زمانی‌که بازارهای بورس آمریکا به علت امیدواری به پایان روند افت میزان درآمد شرکت‌ها، رکورد بالایی ثبت کردند. این امید جذابیت طلا را کاهش داد.

قیمت طلا در معاملات امروز 3 دلار و 8 سنت افزایش یافت و 1331.92 دلار در هر اونس معامله شد.

دامینیک شیندر، تحلیلگر بازار در این‌باره گفت: «این وضعیت محیط ریسکی را جذاب کرده است که بر قیمت طلا تاثیر گذاشته است. آنچه ما در روز دوشنبه دیدیم یک واکنشی به آمار خرده‌فروشی قوی آمریکا بود.»

قیمت طلا تقریبا 25 درصد در سال جاری افزایش یافت و افزایش‌های اخیر ناشی از بی‌ثباتی پس از تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا و کودتا در ترکیه بوده است.

جیمز استیل، تحلیلگر بانک اچ‌اس‌بی‌سی در یادداشتی گفت: «با توجه به مسلط شدن ترکیه بر اوضاع، سرمایه‌گذاران احتمالا به سوی دلار آمریکا، اوراق قرضه و احساس‌‌های ریسکی حاکم بر بازار متوجه خواهند شد.»

«در بلندمدت، بی‌ثباتی‌های بسیاری برای تقویت قیمت طلا وجود خواهد داشت اما بدون وجود یک کاتالیزور فوری، قیمت طلا احتمالا به 1300 دلار خواهد رسید.»

ارسال نظرات
آخرین اخبار