رئیس تامین اجتماعی مشگین‌شهر:

بیش از 65 درصد مردم مشگین‌شهر تحت پوشش تامین اجتماعی است

بیش از 65 درصد مردم مشگین‌شهر تحت پوشش تامین اجتماعی است لذا برای جلوگیری از هزینه رفت سرمایه کلیه خدمات درمانی و اداری سازمان الکترونیکی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۴۰۳۷
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، فریدون محمدی رئیس تامین اجتماعی شهرستان مشگین‌شهر گفت: سازمان تامین اجتماعی یکی از سازمان‌های عریض و طویل در کشور است که زیر نظر وزارات رفاه و بدون بودجه دولتی مدیریت می‌شود.

بیش از 65 درصد مردم مشگین‌شهر تحت پوشش تامین اجتماعی است

محمدی افزود: بیش از 65 درصد مردم شهرستان مشگین‌شهر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است که بالغ بر 5 هزار کارفرما و بیش از 20 هزار بیمه شده و بیش از 2 هزار بازنشسته تحت پوشش این مرکز می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: خدمات این سازمان به صورت بلند مدت و کوتاه مدت است که بحث بلند مدت مربوط به از کار افتادگی و بازنشستگی و فوت بیمه شدگان است که هر کدام دارای شرایط خاصی است به طوری که افراد بالای 60 سال سن با سابقه 10 سال بیمه می‌تواند با مراجعه به اداره و درخواست بازنشستگی کند و در صورت کمتر بودن سنوات بیمه با پرداخت مابه التفاوت از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شود؛ همچنین افراد بالای 50 سال سن با سابقه 30 سال نیز می‌تواند از این مزایا استفاده کند؛ و افراد زیر 50 سال سن نیز با سابقه 35 سال می‌تواند از این مزایای بازنشستگی استفاده کند.

وی ادامه داد: بخشی از بیمه شدگان در مشاغل سخت و زیان‌آور مشغول به کار هستند که این افراد در صورتی که 20 سال سابقه کار مداوم داشته باشد می‌تواند بدون شرایط سنی بازنشسته شود و حق و حقوق 30 روز را دریافت کند.

محمدی تصریح کرد: بیمه شدگانی که در بازه زمانی خاص در مشاغل سخت و زیان‌آور کار کرده‌اند می‌توانند به ازای هر یک سال فعالیت در مشاغل سخت و زیان‌آور 18 ماه سابقه محاسبه می‌شود تا حق و حقوق وی از بین نرود.

وی اظهار کرد: بیمه شدگان با هر سابقه بیمه‌ای که از دنیا رود خانواده وی براساس میزان سابقه بیمه حق و حقوق دریافت می‌کند لذا برای هر یک از افراد جامعه لازم است نسبت به ثبت نام و واریز حق بیمه هر چند کوتاه مدت اقدام کند.

با یک سال سابقه بیمه می‌توان از مزایای بیمه بیکاری استفاده کرد

رئیس تامین اجتماعی مشگین‌شهر گفت: در بحث کمک‌های کوتاه مدت سازمان برای شاغلانی که بیکار شده اند بیمه بیکاری در نظر گرفته است( البته برای کارگاه‌های غیر خانوادگی) لذا افرادی که حداقل یک سال سابقه بیمه در این سازمان داشته باشد می‌تواند از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شود اما متاسفانه در برخی موارد مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد که لازم است کارفرمایان همکاری بیشتری را با سازمان داشته باشند تا جلو افراد سودجو گرفته شود.

وی در خصوص کمک ‌هزینه ازدواج افزود: پرداختی‌های کمک هزینه ازدواج از سال‌های گذشته در این سازمان وجود داشت اما متاسفانه به علت عدم اطلاع رسانی صحیح مردم از آن بی اطلاع بودند.

کمک هزینه ازدواج معادل یک ماه حقوق بیمه شدگان است

محمدی در خصوص شرایط پرداخت این کمک هزینه گفت: کمک هزینه ازدواج معادل یک ماه حقوق بیمه شدگان می‌باشد و شامل افرادی است که 5 سال قبل از تاریخ عقد حداقل 2 سال سابقه بیمه اجباری داشته باشند و ماه عقد نیز جزء سابقه بیمه باشد.

وی افزود: این کمک هزینه محدود به زمان حال نیست بلکه افرادی که در سال‌های گذشته ازدواج کرده‌اند و دارای شرایط لازم برای دریافت این کمک هزینه هستند برابر حق و حقوق یک ماه زمان عقد کمک هزینه دریافت خواهد کرد و هر زمان می‌توانند برای دریافت آن به سازمان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: از دیگر تعهدات سازمان پرداخت غرامت دستمزد به بیمه شدگان حادثه دیده است به طوری که حادثه دیدگان بیمه اجباری با مراجعه به پزشک و دریافت گواهی استراحت می‌تواند در زمان استراحت حقوق دریافت کند و در کنار آن از حق بیمه رایگان نیز استفاده کند.

وی ایام بارداری را از دیگر تعهدات سازمان عنوان کرد و گفت: بانوان شاغل می‌تواند با حداقل یک سال سابقه بیمه برای یک دوره 6 ماهه از کمک هزینه بارداری استفاده کند.

وی تاکید کرد: پاداش بازنشستگی پایان کار مربوط به این سازمان نیست بلکه دستگاه‌ها و کارفرمایان ملزم به پرداخت هستند و سازمان در این راستا هیچ تعهدی ندارد.

80 درصد هزینه‌های درمانی را سازمان پرداخت می‌کند

این مسئول در خصوص دفترچه‌های درمانی گفت: 75 درصد هزینه درمان توسط سازمان و 25 درصد توسط بیمار پرداخت می‌شود و کلیه خدمات در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های ملکی سازمان به صورت رایگان ارائه می‌شود.

مشگین‌شهر حدنصاب لازم برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی را ندارد

وی در خصوص بیمارستان تامین‌اجتماعی گفت: احداث بیمارستان تامین اجتماعی در شهرستان‌ها طبق قانون دارای شرایط خاص و حدنصاب برای تعداد بیمه شدگان است که هنوز این شهرستان به حدنصاب لازم نرسیده است اما شهرستان مشگین‌شهر در خصوص بیمه کشاورزی رتبه اول استان را کسب کرده و همچنین به علت افزایش تعداد بیمه شدگان رتبه تامین اجتماعی مشگین‌شهر از درجه 3 به 2 ارتقاء یافته است که در این خصوص لازم است از کلیه همکاران تقدیر و تشکر شود.

جرائم کارفرمایان خوش حساب بخشیده می‌شود

فریدون محمدی از بخشودگی جرائم کارفرمایان خبر داد و گفت: برابر دستورالعمل رسیده و در جهت حمایت از واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی جرائم کارفرمایان خوش حساب از بابت حوادث غیر مترقبه، آثار تحریم‌های اقتصادی ظالمانه و نوسانات ارزی که منجر به تعطیلی موقت می‌شود بخشیده می‌شود.

بدهی 25 میلیارد ريالی شهرداری به تامین اجتماعی

رئیس اداره تامین اجتماعی مشگین‌شهر گفت: شهرداری مشگین‌شهر از بابت کارگران و کارکنان خود نزدیک به 25 میلیارد ريال به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و این امر نارضایتی عمومی را در بین کارکنان شهرداری به همراه دارد به طوری که ماه‌هاست شهرداری در پرداخت حق بیمه کارگران خود عاجز مانده است و این سازمان نیز نمی تواند برای کارگران شهرداری خدمات ارائه کند.

وی افزود: در صورتی که حق بیمه کارگران پرداخت شود در سابقه آن‌ها ثبت خواهد شد اما در صورتی که 6 ماه از عدم پرداخت حق بیمه کارگران سپری شود کارگران نیز دچار مشکل خواهند شد.

وی گفت: بیش از 95 درصد لیست بیمه از طریق اینترنت انجام می‌گیرد و شهرستان مشگین‌شهر در این راستا رتبه های برتر استانی را کسب کرده است و در ماه‌های اخیر نیز فیش و حکم حقوقی مستمری بگیران نیز از طریق اینترنت انجام می‌گیرد.

کلیه خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی الکترونیکی می‌شود

محمدی از جمع‌آوری دفترچه های درمانی سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: در ماه‌های اتی دفترچه درمانی سازمان تامین اجتماعی جمع اوری و کلیه خدمات درمانی از طریق کارت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

وی افزود: این طرح به صورت آزمایشی در سه استان کشور عملیاتی می‌شود و به زودی در این شهرستان و استان نیز این سامانه راه اندازی می‌شود و کلیه خدمات و ابلاغیه‌ها به صورت الکترونیکی اعمال می‌شود که با این کار مراجعات به سازمان به صورت چشم گیر کاهش خواهد یافت.

ارسال نظرات