فرماندار شهرستان بیله سوار عنوان کرد

ضرورت استفاده از ظرفیت های دانشگاهی در حوزه پیشگیری نوین

تحصیلات عالی کارکنان بهزیستی در رشته های روانشناسی یک فرصت برای این سازمان است که با استفاده از ظرفیت های علمی و مطالعاتی در شهرستان بسیاری از آسیب های اجتماعی را از طریق پیشگیری نوین و علمی کاهش و بهبود بخشند.
کد خبر: ۸۷۱۴۰۶۰
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، فرماندار شهرستان بیله سوار به مناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی ضمن تبریک فرا رسیدن این هفته به رییس و کارکنان بهزیستی شهرستان گفت: کار کردن در بهزیستی سختی های بسیاری دارد و افرادی که در بخش دولتی و یا خصوصی تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند به نوعی ایثار می کنند و با همدلیبه معلولان و افراد نیازمند خدمات ارائه می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز وقوع طلاق هزینه های بسیاری را به جامعه و خانواده ها تحمیل می کند، ادامه داد:با مشاوره به جوانان قبل از ازدواج، زوج های جوان را بیش از پیش با مهارت های زندگی مشترک آشنا کنیم تا کمتر شاهد وقوع طلاق در شهرستان باشیم.

فرماندار شهرستان در ادامه بر ضرورت استفاده از توان خیرین شهرستان جهت پیشبرد برنامه های بهزیستی تاکید کرد و گفت: برای داشتن جامعه ای سالم تر باید تلاش کنیم تا با توانمند کردن خانوادها و ایجاد شغل ومعیشت پایدار آنان را از مدار مستمری بگیری و دریافت های دولتی خارج نماییم.

وی با تاکیدبه امر آموزش و اهمیت آن در پیشگیری از ناهنجاریها و آسیب های اجتماعی ناشی از برخی انحرافات اشاره کرد و خواستار توجه ویژه به این امر گردید.

حلیم در ادامه به ظرفیت علمی کارکنان بهزیستی شهرستان اشاره کرد و افزود: تحصیلات عالی اکثریت کارکنان بهزیستی در رشته های روانشناسی و علوم تربیتی و رشته های متناسب با حوزه بهزیستی یک فرصت برای این سازمان است که با استفاده از ظرفیت های علمی و مطالعاتی در شهرستان بسیاری از آسیب های اجتماعی رااز طریق پیشگیری نوین و علمی کاهش و بهبود بخشند.

راه اندازی انجمن معلولین در بیله سوار

محمد خیردار مدیریت بهزیستی شهرستان نیز به فعالیت های انجام یافته توسط این سازمان در حوزه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: امسال برای2475نفر در حوزه پیشگیری از طریق کلاسهای مهارتهای زندگی و خانواده و مهارتهای پیش از ازدواج آموزشهای لازم ارائه شده است، همچنین12کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در ادارات شهرستان فعال شده است.

خیردار افزود: در راستای آگاه سازی پیشگیری از معلولیت برای1112نفر آموزش لازم ارائه شده است همچنین غربالگری شنوایی نوزادان برای758نفر،غربالگیری بینایی برای کودکان3تا6سال3570نفر در شهرستان انجام شده است.

وی از راه اندازی انجمن معلولین با13عضوءدر شهرستان خبر داد و گفت: با راه اندازی این انجمن بسیاری از مشکلات معلولین در شهرستان تسهیل خواهد شد.

خیردار در ادامه ، اختصاص کمک هزینه جهیزیه و ازدواج برای16نفر به مبلغ160میلیون ریال ،اختصاص هزینه دانشجویی برای12نفر در هر6ماه به مبلغ120میلیون ریال ،پرداخت هزینه ایاب و اذهاب به مبلغ100میلیون ریال برای30نفر،ارائه وام ایجاد اشتغال برای معتادان به تعداد6نفر و همچنین اجرای طرحCBRدر خانه های بهداشت روستایی و هزینه پرداخت مشکلات معلولین به مبلغ170میلیون ریال را از جمله اقدامات انجام گرفته در این سازمان عنوان کرد.

ارسال نظرات