مراتع شهرستان نیر درآتش سوخت

کمبود امکانات و تجهیزات آتش نشانی و امداد و نجات از نقاط آسیب پذیری مدیریت بحران در شهرستان نیر است و این شهرستان با جمعیت بیش از 25 هزار نفر از لحاظ تعداد ایستگاههای آتش نشانی ، نیروی انسانی و تجهیزات در حد مطلوبی قرار ندارد.
کد خبر: ۸۷۱۴۰۷۳
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، صاحبعلی رام شهردار نیر با اشاره به وقوع سه فقره آتش سوزی در مراتع روستاهای بخش مرکزی و بخش کوراییم به دلیل بی احتیاطی گردشگران اظهار داشت: این آتش سوزی ها در مناطق روستاهی سقزچی، ویند و لای رخ داد.

رام اظهار کرد: آتش سوزی در سطح 10 هکتار از مراتع روستای نمونه گردشگری سقزچی نیز رخ داد و با کمک عوامل آتش نشانی و مردم مهار شد.

شهردار نیر افزود: علت بروز این آتش سوزی و میزان خسارت های آن در دست بررسی است اما بی شک عامل انسانی در وقوع آن دخیل بوده که باید سهوی یا عمدی بودن آن مشخص شود.

وی گفت: بخش عمده ای از مراتع و عرصه های طبیعی شهرستان نیر به عنوان تفرجگاه یا نقاط مناسبی برای کوهنوردی مطرح هستند و حضور مردم در این مناطق و اتفاقات ناشی از سهل انگاری و بی توجهی افراد امکان وقوع آتش سوزی را در این عرصه ها افزایش داده است.

رام با اشاره به ناکافی بودن امکانات آتش نشانی در این شهر اظهار کرد: یک ایستگاه در این شهر فعال است و برای خرید تجهیزات و برخی وسایل اولیه اطفای حریق باید تلاش شود.

شهردار نیر گفت: کمبود امکانات و تجهیزات آتش نشانی و امداد و نجات از نقاط آسیب پذیری مدیریت بحران در شهرستان نیر است و این شهرستان با جمعیت بیش از 25 هزار نفر از لحاظ تعداد ایستگاههای آتش نشانی ، نیروی انسانی و تجهیزات در حد مطلوبی قرار ندارد.

شهردار نیر همچنین با اشاره به وجود یک دستگاه خودرو آتش نشانی در دهیاری روستای اسلام آباد افزود: از بخشدار بخش مرکزی نیر و فرماندار خواسته شده این خودرو را بر اساس تشریفات قانونی در فصل تابستان در اختیار شهرداری قرار دهند ولی این امر محقق نشده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار