موجی از هوای گرم ساکنان شهرستان نیر را غافلگیر کرده است.
کد خبر: ۸۷۱۴۰۸۰
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، بیشینه دمای هوای نیر روز شنبه 37 درجه سلسیوس (سانتیگراد) بالای صفر رسید که شهروندان منطقه را خانه نشین کرد.

گرمای هوا در شهرستان نیر که در روزها و هفته های گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای آن اغلب بین 12 و 25 درجه بالای صفر در نوسان بوده است امااز روز گذشته افزایش دما به اندازه ای است که اکثرساکنان ترجیح داده اند در منزل بمانند و به همین خاطر برخلاف روزهای معمول کوچه ها و خیابانهای این شهر به خصوص از ظهر امروز به شکل نسبی خلوت شده اند.

شهرستان نیر از نقاط سردسیر ایران زمین هست و به همین خاطر اکثر خانه ها، واحدهای خدماتی و تجاری و اداره ها و ارگانهای دولتی فاقد دستگاههای خنک کننده است و به این علت ساکنان این شهر هنگام حاکمیت چنین گرمای هوای استثنایی با مشکل مواجه می شوند.

این شهرستان در 35 کیلومتری استان اردبیل واقع شده و همواره از هوای معتدل و خنک در تابستان و هوای سرد در فصل سرما برخوردار است.

نقشه های هواشناسی نشان می دهد طی هفته جاری جوی آرام با هوای گرم در سطح منطقه حاکم خواهد شد بر این اساس آسمان شهرستان نیر صاف تا قسمتی ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.

ارسال نظرات