رئیس امور اقتصاد کلان سازمان مدیریت

دولت برای حل مشکل فعالان اقتصادی راهی جز دست زدن به صندوق و تسعیر ارز ندارد

رئیس امور اقتصاد کلان سازمان مدیریت گفت: دولت راه دیگری برای حل مشکل فعالان اقتصادی جز دست زدن به صندوق و استفاده از مابه التفاوت تسعیر نرخ ارز ندارد.
کد خبر: ۸۷۱۴۰۹۵
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،امیر باقری با بیان اینکه اقتصاد در ایران بانک محور است گفت:‌اگر دولت بدهی خود را به بانک ها بپردازد توان اعطای تسهیلات بانکی افزایش می یابد.

وی افزود: این افزایش توان به معنای خلق پول نیست و افزایش قدرت پایه پولی است.

باقری گفت:‌از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم نرخ ارز دو تا دو نیم درصد رشد کرده است و دولت می خواهد در بازار ثبات ایجاد کند.

رئیس امور اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: دولت به این دلیل در پی افزایش نرخ ارز و درپی آن میزان مابه التفاوت تسعیر نرخ ارز نیست .

وی گفت:‌دولتی که بخواهد اقتصاد سالم داشته باشد باید در پی ثبات نرخ ارز باشد.

باقری افزود:‌ دولت راه دیگری برای حل مشکل فعالان اقتصادی جز دست زدن به صندوق و استفاده از مابه التفاوت تسعیر نرخ ارز ندارد.

رئیس امور اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت:‌ مجلس با رد لایحه اصلاح قانون بودجه سال 95 اجازه اجرای سیاست جدید را به دولت نمی دهد.

وی افزود: دفتری در وزارت اقتصاد برای رصد بدهی دولت ایجاد اما ارقام،‌ حسابرسی نشده است.

باقری گفت: اکنون بدهی 90 هزار میلیارد تومانی دولت مشخص است که از این میزان 10 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.

رئیس امور اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود:‌ با انتشار اوراق اسلامی پیمانکاران پول کافی را دارند و اگر نمی خواهند این اوراق را تا زمان سررسید و دریافت اصل پول و سود آن نگه دارند می توانند آن را زیر قیمت در بازار بفروشند.

وی گفت:‌ تفاوت اوراق اسلامی با اوراق مشارکت این است که این اوراق در اختیار بخش خصوصی و بانک ها و نرخ آن شناور است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار