خبرهای داغ:
به گزارش باشگاه خبرنگاران بسیج ، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی سعیدی مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه نطنز در این خصوصو گفت : طرح جوانه های صالحین در24 پایگاه بسیج ناحیه نطنز در2 بخش مرکزی و امام زاده با محوریت حلقات صالحین برنامه ریزی شده است
کد خبر: ۸۷۱۴۱۴۸
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
وی گفت :

از ابتدای طرح با پیگیری معاونت تربیت وآموزش در ناحیه رصدشد که این 24 پایگاه در فعالترین پایگاه ها منتخب برنامه ریزی شود لذا این 24 پایگاه قابلیت این طرح را ازنظر استعداد و پیگیری و اجرادارندطی ابتکاری خوب توسط تربیت و آموزش ناحیه یک کار تحقیقاتی صورت گرفته که افرادی در سطح بسیجیان هستند که مشغله فراوانی دارند و یا درشهرستان به علت دانشجو یاطلبه بودن حضورندارند اما در ایام تابستان می آیندلذا بسیج وطرح صالحین این افراد راجهت پروژه طرح جوانه های صالحین توسط پایگاه ها انتخاب شدند.

اعتمادو اهمیت به جوانان درواگذاری مسئولیت ها

با توجه به اینکه همه مسئولین طرح جوانه ها از فعالین عرصه تعلیم و تربیت و فرهنگ می باشندلذا با برگزاری یک جلسه افتتاحیه این طرح کاملا توجیه شده و مسئولین مجری برنامه در پیش رو خود را تدوین و ارائه نمودند.

قرآن و نماز محور برنامه های تابستانه طرح جوانه ها

باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری حضرت ایت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)محور برنامه های طرح جوانه ها قرآن و نمازقرار داده شد وبا توجه به ایام ماه مبارک رمضانمحفل انس با قرآن و شهدا توسط تربیت و آموزش ودارالقرآن بسیج باحضورقاریان برتر کشور و درگیر نمودن کلیه ارگان ها و شهرستان برنامه ریزی و اجرا شد که بعد رسانه ای آن نیز قابل توجه بود.

در رابطه با نمازهم یک مسابقه کتابخوانی خانوادگی با محوریت نماز جماعت ،نمازجمعه و... با برگزاری رونمایی از کتاب نماز اقیانوس زلال الهی در سطح شهرستان برنامه ریزی ودرحال اجراست که خانواده ها با نماز و اهمیت آن آشنا و به سوالات به صورت گروهی وخانوادگی اجراشود.

انجام میقات صالحین ویژه پایگاه های طرح جوانه ها

بابرنامه ریزی تربیت و آموزش در بخش امامزاده و نیز نطنز در2 محل برگزاری نماز جمعه میقات صالحین برگزار و حلقات صالحین این پایگاه ها در نماز جمعه به همراه سرگروه ها و مربیان خود حاضر و مشاورین تربیتی دربیرون از محل نماز جمعه به مشاور تربیتی میپرداختند که برای مردم جالب و جذاب بود.

نظارت وپیگیری و بازرسی های ویژه

با توجه به لزوم الگو گیری در امور کارگروهی (همچون طرح جوانه ها)و برنامه ریزی معاونت تربیت و آموزش نظارت و جلسه تبادل تجربه میان خودپایگاه های مجری برنامه ریزی و درحال اجرااست براین صورت که پایگاه مجری طرح جوانه ها(فرمانده –تربیت و آموزش-نیروی انسانی و فرهنگی و امر به معروف)به نزدیک ترین پایگاه مجری طرح جوانه ها با برنامه ریزی قبلی وتهیه فرم نظارتی ویژه این موضوع مراجعه و ضمن رصد نمره دهی به برنامه های اجراشده تبادل تجربه والگو گیری انجام خواهد شد ومعایب ومحاسن احصاءو جمع بندی خواهد شد. و یک بازرسی ویژه از ستاد با حضور در کلیه پایگاه مجری این پروژه را جهت انتخاب بهترین پایگاه و برنامه های لازم را پیگیری می نماید.

استفاده از ظرفیت های آموزشی و مهارتی شهرستان

با توجه به عضویت بسیح شهرستان در کارگروه اوقات فراغت شهرستان معاونت آموزش با الهام از دستورالعمل طرح جوانه ها استفاده از ظرفیت های ارگان هایی همچون فنی حرفه ای،آموزش و پرورش،اوفاف و امور خیریه و.... با امضای تفاهم نامه از ظرفیت های آنها در این پایگاه هااستفاده شد.

مابه دنبال غنی سازی اوقات فراغت نه پرکردن اوقات فراغت

با توجه به این که تهاجمات فرهنگی مدل های زیادی به خود گرفته لذا به مسئولین طرح جوانه ها تاکید شد برنامه هایی متنوع و جذاب با رویکردنیاز سنجی و نظر سنجی برنامه ریزی و اجرا شود.

طرح جوانه ها از همه است نه فقط تربیت و آموزش

با تدبیر تربیت و آموزش ناحیه کلیه معاونت هایی که می توانند در طرح جوانه ها اثر گذار باشند تحت عنوان ستاد مرکزی طرح جوانه ها تشکیل و معاونت هایی همچون بسیج سازندگی ، فرهنگی ،عملیات و... موظف به تاثیر گذاری در پایگاه های مجری طرح جوانه ها با استفاده از پتانسیل رده های همنام خود شدند.

اقتصاد مقاومتی شعار محوری طرح جوانه ها

با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی کلیه پایگاه های مجری موضوع اقتصاد مقاومتی را با کمک از جزوه آموزشی به صورت پرده نگار (اقتصاد مقاومتی آب یا سراب)درپایگاه های مجری تبیین نمایند.

فضای مجازی

با کمک مسئولین اطلاعاتی و حفاظتی سپاه در پایگاه های مجری طرح جوانه ها کلاس فضای مجازی با استفاده از مربیان باتجربه ، اصول کار در فضای مجاز تهدید ها و فرصت های این عرصه برای بسیجیان ومردم برنامه ریزی شد.

ثبت گزارشات و عملکردها

کلیه فعالیت ها در سامانه گزارش گیری و سایت عملکردی ثبت تا در سال های آینده مورد بازنگری و استفاده قرار گیرد.

اختتامیه طرح

با توجه به جمع بندی و تقدیر از فعالین طرح تابستانه جوانه ها کلیه رده هاجلسه اختتامیه رابا حضور اعضا و فعالین این طرح دردستور کار قرار گرفته شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها