خبرهای داغ:

فعالیت بیش از 3 هزار کارگاه صنایع دستی دارای مجوز در قم

یکی از فعالان صنایع دستی قم از فعالیت بیش از 3 هزار کارگاه صنایع دستی دارای مجوز در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۴۱۸۰
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
فعالیت بیش از 3 هزار کارگاه صنایع دستی دارای مجوز در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید ابوالقاسم سعادتمند سه شنبه شب در جلسه بنیاد قم پژوهی در موسسه طلوع مهر قم در سخنانی از منسوخ شدن برخی هنرها و صنایع دستی در کشور و قم اظهار تاسف کرد و گفت: بیش از 290 رشته صنایع دستی در ایران وجود دارد.

این هنرمند پیشکسوت صنایع دستی افزود: تولید صنایع دستی در کشور رواج گذشته را ندارد، زیرا ارزش هنر دست در جامعه کاهش یافته و مردم رغبت کمتری به خرید صنایع دستی دارند، ضمن اینکه تبلیغات مناسب و درآمد کافی نیز در این عرصه وجود ندارد. 

وی در ادامه بیان داشت: مسئولان امر بیش از صادرات صنایع دستی، برای فروش آن در میان مردم کشور و گردشگران خارجی برنامه ریزی کنند.

سعادتمند گفت: فرهنگسازی برای استفاده هرچه بیشتر از صنایع دستی، تبلیغات گسترده داخلی و بین المللی، برگزاری نمایشگاه ها در سطوح مختلف و مهمتر از همه نگرش جدید در طراحی صنایع دستی، از جمله راهکارهای ارتقاء اقتصادی در این حوزه است. 

وی با بیان اینکه صنایع دستی دارای ویژگی های برجسته ای از جمله ارزآوری، سوددهی سریع و ارزش افزوده بالاست، خاطرنشان کرد: تولید صنایع دستی در هر مکانی که شرایط داشته باشد، حتی در منازل امکان دارد و این ویژگی مناسبی است. 

سعادتمند در پایان با بیان اینکه صنایع دستی اوج ذوق و هنر یک ملت است، تصریح کرد: مسئولان باید با توجه به ضرورت حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی های بومی در عرصه اقتصاد، هرچه بیشتر از صنایع دستی در کشور حمایت کنند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار