معروف گفت: دائماً هیئت‌های تجاری رفت و آمد می‌کردند و به همین دلیل هزینه‌های زیادی صرف می شد اما در واقع تا این لحظه کسی پاسخگو نبوده که نتیجه این رفت و آمدها چه شد.
کد خبر: ۸۷۱۴۲۸۷
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حسین معروف، عضو اتاق بازرگانی  بیان داشت: اکنون بعد از یک سال که از عمر اتاق و سه سال از عمر دولت می‌گذرد هر دو به این نتیجه رسیدند که بحث عوامل داخلیِ دخیل در رکود فعلی بسیار بزرگ‌تر از عوامل خارجی است. ما از قبل در این رابطه فریادهای خودمان را زده بودیم، اما متأسفانه از آن جهت که مجموعه اتاق در خط و ربط دولت افتاده و محل اجرای منویات دولت شده بودند، هیچ یک از این فریادها اثری نداشت و دائماً هیئت‌های تجاری رفت و آمد می‌کردند و به همین دلیل هزینه‌های زیادی صرف می شد اما در واقع تا این لحظه کسی پاسخگو نبوده که نتیجه این رفت و آمدها چه شد.


وی بیان داشت: خبردار شدیم که اتاق در برگزاری هیئت‌های بعدی و تأمین نفرات دچار مشکل شده، زیرا این رفت و آمدها برای افراد هزینه دارد و حالا خودشان ناگهان متوجه شدند که  به طور مثال 100 میلیونی که خرج سفر کرده اند تنها خرج یک سفر سیاحتی شده است در صورتی که چنانچه بدون هیئت می‌رفتند شاید سیاست بهتری هم نصیبشان می‌شد.
معروف تاکید کرد: به نظر بنده هیچ چیزی در این رفت و آمدهای تجاری عائد اتاق نشده است اما بهتر است هر چه زودتر اتاق این موضوع را شفاف کند که در نتیجه این رفت و آمدها چه چیزی نصیب بخش خصوصی و اقتصاد کشور شده در این موضوع هم نباید به تفاهم‌نامه اکتفا کرد بلکه باید روشن شود که در چه زمینه‌ای و در چه حوزه‌ای این تفاهم نامه به عمل و قرارداد منتهی شده است.

ارسال نظرات