بسیاری از آتش سوزی های جنگلها و مراتع بویراحمد عمدی است

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: بسیاری از آتش سوزی های جنگلها و مراتع این شهرستان عمدی است.
کد خبر: ۸۷۱۴۴۴۷
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

سید محمد کاظم نظری در جمع خبرنگاران افزود: آتش سوزی مراتع وجنگل ها از جدی ترین مشکلات شهرستان است و باید به طور جدی تری تمامی دستگاه های عضو ستاد بحران در زمینه جلوگیری و واکنش های به موقع، مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از این آتش سوزی ها عمدی است، بیان کرد:  باید دستگاه های مرتبط اقدام های ویژه ای در این خصوص داشته باشند.

فرماندار شهرستان بویراحمد تصریح کرد: در مواقع بروز چنین آتش سوزی هایی نباید احساس کنیم تنها وظیفه محیط زیست، منابع طبیعی و یا آتش نشانی و هلال احمر است بلکه تمامی دستگاه ها ۲۴ گانه ی عضو ستاد بحران آمادگی کامل داشته باشند و کمک کنند.

نظری اضافه کرد: مهمترین راهکار در این موضوع راهکار فرهنگی است که باید همه ما در این زمنیه به طور ویژه احساس مسئولیت بکنیم.

به گزارش ایسنا، از ابتدای سالجارزی تاکنون 45فقره آتش سوزی در جنگلها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاده که بیش از 648 هکتار از جنگل ها و مراتع استان در آتش سوخت که بیشتر اتش سوزی در جنگلها و مراتع شهرستان بویراحمد بوده است.

طی سال گذشته در مجموع ۷۵ فقره آتش سوزی در جنگلهای استان، 1296 هكتار از جنگل ها و مراتع استان در آتش سوخت.

استان کهگیلویه و بویر احمد دارای بیش از 870 هزار هکتار جنگل و بیش از 550 هزار هکتار مرتع است و 87 درصد این استان را جنگل و مرتع تشکیل می دهد. حوزه زاگرس حدود 40 درصد جنگلهای کشور را دارد که  20 درصد جنگلهای زاگرس در این استان واقع است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار