واکنش امیرحسین ثابتی به انتقادات اخیر 2 عضو هیات نظارت بر برجام در گفت‌وگو با «بسیج»:
یک فعال سیاسی گفت: اگر این دولت و حامیان آن اهل ایستادگی و مقاومت و مدافع ملت ایران بودند تن به چنین توافق اشتباه و غلطی نمی دادند که نتایج زیان بار آن کم کم آشکار می شود. حالا هم انتظار اقدام جدی و قاطعی از دولت نمی رود چون اراده ای برای ایستادن در برابر دشمن ندارند.
کد خبر: ۸۷۱۴۴۶۷
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

امیر حسین ثابتی فعال سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در رابطه با یکسالگی برجام و اینکه چرا هیات نظارت بر برجام تکلیف توافق هسته ای و برجام را مشخص نمی کند، اظهار داشت: دلیل مشخص نکردن تکلیف برجام و موضع گیری شفاف از سوی هیات نظارت بر برجام این است که به جز یک نفر که آقای جلیلی است، مابقی اعضای هیات نظارت کسانی هستند که یا از اول حامی این روند اشتباه بودند مثل آقای ولایتی یا جزو همین تیم مذاکره کننده بودند مثل  آقای عراقچی؛ بنابراین زمانی که متهم و قاضی یک نفر باشد، طبیعتا نباید انتظار داشت که یک روند عادلانه ای طی بشود.

ثابتی افزود: در واقع تمام اتفاقاتی که در جریان است حاصل عملکرد همین افراد هست و طبیعی است که برخی این شجاعت را نداشته باشند که اقرار به اشتباه و اشکالات خود در مذاکرات هسته ای داشته باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: برجام نتیجه اقداماتی چون تصویب آن در مجلس و حمایت های آقای ولایتی از اشتباهات تیم مذاکره کننده و حاصل کار بین دولت فعلی، وزارت امور خارجه، مجلس شورای اسلامی و افرادی چون ولایتی و لاریجانی بود.

این فعال سیاسی در رابطه با موضعگیری عجیب برخی دولتمردان طی روزهای گذشته، گفت: دولت آقای روحانی بیشتر از اینکه منافع ملی را در نظر بگیرد، منافع سیاسی و جناحی خود را لحاظ می کند. وعده های داده شده در برجام مثل کاهش تورم، رفع رکود، خرید هواپیما و رونق اقتصادی و... هیچ کدام محقق نشده است. نگرانی دولت از نقض برجام مسلما به خاطر منافع مردم و نظام جمهوری اسلامی نیست بلکه به دلیل آگاهی مردم از شرایط موجود و توافقات محرمانه و نگرانی نسبت به عدم انتخابشان در انتخابات ریاست جمهوری آتی است.

ثابتی افزود: اگر این دولت و حامیان آن اهل ایستادگی و مقاومت و مدافع ملت ایران بودند تن به چنین توافق اشتباه و غلطی نمی دادند که نتایج زیان بار آن کم کم آشکار می شود. حالا هم انتظار اقدام جدی و قاطعی از دولت نمی رود چون اراده ای برای ایستادن در برابر دشمن ندارند.

وی در پایان تاکید کرد: زمانی که این جریان توسط مردم از راس قدرت کنار گذاشته شوند، می توان انتظار داشت که کشور یک قدم به جلو بردارد و بتوانیم در مسایل مختلف از جمله موضوع هسته ای به خود متکی باشیم.

ارسال نظرات