مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی استان مرکزی تمدن اسلامی را برخواسته از تمدن قرآنی دانست و گفت: نسخه‌های پیچیده شده توسط جوامع شرق و غرب راه نجات جامعه ما نیست چراکه این مهم در عمل به قرآن محقق می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۴۵۴۱
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام توکلی صبح امروز در مراسم افتتاح بیست و هشتمین دوره از مسابقات قرآن کریم جهادکشاورزی استان مرکزی که با حضور 208 متسابق در نمازخانه این سازمان برگزار شد قرآن را کامل ترین کتاب انسان‌سازی دانست و گفت: قرآن بهترین دستورالعمل خود سازی و دقیق ترین برنامه را برای زندگی انسان دارد.

وی افزود: قرآن همانگونه که در کوه اثر می‌کند در دل افراد نیز اثرگذار خواهد بود و در دل انسان‌ها به طریق اولی موثر خواهد بود، ماموریت اصلی قرآن ساختن انسان‌هاست و در یک جمله قرآن کارخانه انسان‌سازی است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه یا حکومت اصللاح شود بایستی تحت تعلیمات قرآن قرار بگیرد چراکه در کلام وحی موضوعات فراوانی بیان شده، از میان تمام محورهای اصلی، قرآن به بحث انسان توجه ویژه کرده است.

حجت‌الاسلام توکلی عمل به قرآن را در تمامی مراحل زندگی مهم دانست و گفت: عملکرد انسان، جامعه، حکومت اگر در سایه تعلیمات و آموزش‌های قرآنی قرار گیرد قطعاً نتیجه مثبت خواهد داشت.

وی افزود: قرآن معجزه الهی است و عمل کردن و پیاده‌سازی احکام قرآنی در جامعه سبب می‌شود تا تمام قوانین منطبق با دستورات الهی باشد؛ داشتن حکومت الهی باعث می‌شود تا اقتصاد، فرهنگ، سیاست با اخلاق اسلامی آمیخته شود و موجی از عدالت اجتماعی در جامعه شکل گیرد بنابراین اگر قصد جامعه‌ای سالم را داریم باید در درجه اول انسان تربیت کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی استان مرکزی در ادامه گفت: تا انسان ساخته نشود نمی‌توان انتظار عملکرد درست از جامعه داشت، قرآن انسان‌ها را به دو دسته تقسیم کرده یک دسته بهترین انسان‌ها کسانی که ایمان و عمل را در وجود خود تقویت و تربیت می‌کنند و اگر مراقبت و محافظت نکنند همین انسان‌ها می‌توانند بدترین انسان‌ها شوند.

حجت‌الاسلام توکلی با تأکید بر لزوم تقویت ایمان و عمل در وجود انسان گفت: نقشه راه از سوی خداوند متعال در قرآن کریم برایمان ترسیم شده است، اگر قرآن در متن زندگی انسان نباشد گویی اتفاق نیافتاده است؛ بزرگترین هنر پیامبر اسلام(ص) پیاده سازی احکام کلام وحی در جامعه آن روز عرب بود.

وی افزود: بهترین موضوع در دنیا، انسان‌ها هستند که اگر به دقت مورد توجه قرار گیرند و از مکارم اخلاقی خود به درستی مراقبت کنند قطعاً به قرب الهی دست خواهند یافت باید دقت داشت که در همه حال عامل باشیم و قرآن را در بطن زندگی جای دهیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: جامعه اسلامی برخواسته از تمدن قرآنی است و اگر قرار است تمدن دینی و الهی را در اجتماع پیاده کنیم از نسخه‌های پیچیده شده توسط جوامع غربی باید پرهیز کنیم و مطمئن باشیم که راه شفابخش جامعه تنها از مسیر قرآن و اسلام می‌گذرد.

حجت‌الاسلام توکلی با ابراز تأسف از صرف هزینه‌های سنگین غربی‌ها برای ساخت سلاح‌های میکروبی، شیمیایی و اتمی گفت: اگر این هزینه هنگفت صرف پیاده‌سازی موازین الهی و اخلاقی در جهان می‌شد جامعه بشری از امنیت و ثبات برخوردار می‌شد چراکه اخلاق و افکار درست و انسان دوستانه، با حفظ امنیت اجتماعی رابطه تنگاتنگی دارد.

وی افزود: با اخلاق جامعه می‌تواند به امنیت دست پیدا کند نه با سلاح، مدینه فاضله با ساختن سلاح کشتار جمعی به دست نمی‌آید برعکس این امر در سایه تجهیز جوامع به تمدن اسلامی حاصل می‌شود، آمریکایی که قدرتمندترین کشور است ناامن‌ترین کشور جهان نیز به شمار می‌رود توجه ندارند که با کار امنیتی نمی‌توان به هدف مطلوب رسید بایستی انسان‌ها ساخته شوند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: امروز کلاهک‌های شیمیایی و هسته‌ای دولت‌های غربی و آمریکا بسی خطرناک‌تر از حمله شیمیایی به ژاپن است، اگر دنیا به تعالیم الهی و قرآنی بازگردد از دام تباهی و پوچی نجات خواهد یافت.

حجت‌الاسلام توکلی در ادامه گفت: حاکمیت انسان بر انسان محصولی جر تباهی و فساد نخواهد داشت، اگر این نوع حاکمیت در جامعه شکل بگیرد، اقتصاد، فرهنگ، سیاست و اخلاق مسیر خود را به سمت بی‌عدالتی ادامه خواهد داد، حال برعکس اگر خدا حاکم باشد و تبعیت از انبیاء و اوصیای الهی که در قالب تبعیت از خدا و قرآن تعریف می‌شود سرلوحه قرار گیرد مسیر را به سمت نور و کمال هدایت می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خدا و جانشینان خدا علاوه بر ولایت تشریحی ولایت تکوینی نیز دارند، امروز اگر قصد داریم در جامعه تحولی ایجاد شود باید تمدن اسلامی را پیاده کنیم و به کلام وحی بازگردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات