اردوهای جهادی گام هایی در راستای اقتصاد مقاومتی است و مصداق بارز اقدام و عمل است.
کد خبر: ۸۷۱۴۵۷۸
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ایجرود گفت: اردوهای جهادی گام هایی در راستای اقتصاد مقاومتی است و مصداق بارز اقدام و عمل است و در این مهم در اردوهای جهادی معنا پیدا می کند.

خلیلی افزود: بهره گیری از توان اردوهای جهادی در راستای رفع محرومیت و یکی از عظیم ترین ظرفیت های کشور هستند که مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای بر این امر جهادی دارند.

وی با بیان این که اردوهای جهادی سبب تقویت روحیه اعتقاد به نفس جوانان می شود اظهار داشت: سازندگی مهم ترین هدف برگزاری اردوهای جهادی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ایجرود اردوهای جهادی را دریچه ای برای محرومیت زدایی وگامی بزرگ در راستای تحقق اقتصادمقاومتی دانست و تصریح کرد: ایجاد فرصتی برای ایجاد نشاط در مناطق محروم، از فواید دیگر اردوهای جهادی است.

وی با بیان این که مهم ترین دغدغه اردوهای جهادی خدمت رسانی به محرومان است افزود: اردوهای جهادی یکی از راه هایی است که می تواند از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کند. .

وی شرکت جوانان در اردوهای جهادی را در ابتدا باعث خودسازی و جهاد اکبر دانست و خاطر نشان کرد: بسیجیان در این اردوها با گذشتن از لذت های دنیوی و دور ماندن از آنها به خیرخواهی وکمک به محرومان پرداخته که این فرصتی برای خودسازی جوانان است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ایجرود اظهارداشت: محرومیت زدایی از مناطق محروم، ترویج فرهنگ معنویت و معنویت افزایی، خودسازی و ساختن جامعه از اهداف اردوهای جهادی است.

وی افزود: حضور بسیجیانی با تخصص های مختلف در مناطق محروم هم یک هجرت محسوب می شود و هم اینکه آثار و برکاتی را از خود به جای می گذارد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ایجرود با بیان این که بسیجیان حلقات صالحین زمینه محرومیت زدایی را در مناطق مختلف روستاهای شهرستان به وجود آورده اند بیان کرد: بسیجیان در قالب اردوهای جهادی می توانند کارهای بزرگی در بخش های مختلف اعم از فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و عمرانی انجام دهند.

وی عنوان کرد: امروز مقام معظم رهبری به طور مستمر بر کار جهادی تاکید دارند و به طور قطع این اردوها موجب رضایت بخشی معظم له می شوند و معتقدند که این کارهای جهادی کشور را از هر لحاظ به جلو سوق می دهند.

خلیلی با اشاره به اردوهای جهادی سال جاری خاطر نشان کرد: این اردو ها شکل گرفته از بسیجیان متخصص و روشن فکر و پرنشاط به صورت اردوهای یک روزه، سه روزه و هفت روزه تشکیل می گردند و با توجه به میزان فعالیت دریکی از دوره های زمانی مذکور جای می گیرند.

همچنین فرمانده سپاه ناحیه ایجرود اظهار داشت: تقویت روحیه خودباوری در جوانان از اهداف اردوهای جهادی است که موجب ترویج فرهنگ اسلامی ، جهاد و کمک به محرومان می شود .

سرگرد لطیفی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی را کارخانه انسان سازی است، افزود: تقویت روحیه ایثار و فداکاری در جوانان یکی از نتایج و ثمرات این اردوها است که هدف از آن بیشتر محرومیت زدایی است و حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی است.

اردوهای یک روزه بسیج سازندگی :

 اردوهای جهادی گام هایی در راستای اقتصاد مقاومتی است

این اردو بصورت یک روزه ای بوده و توسط بسیجیان حلقات صالحین دایر aده است، که حوزه فعالیت این اردو درختکاری و هرس کاری درختان روستاهای شهرستان ایجرود می باشد .

اردوهای جهادی سه روزه بسیج سازندگی:

اردوهای جهادی گام هایی در راستای اقتصاد مقاومتی است 

این اردوها که متشکل از کارگروهی از اساتید حوزه خواهران در جهت آموزش گلیم بافی وچرم دوزی و خیاطی میباشد که در راستای اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی می باشد که شایان ذکر است 81نفر بسیجی جهت آموزش گلیم بافی و 20 نفر بسیجی جهت آموزش چرم دوزی و 15نفر بسیجی برای آموزش خیاطی در کلاسها شرکت نموده اند.که درحال حاضر نیز در شهرحلب وشهر زرین آباد اجرا میگردد .شایان ذکر است در پایان دوره از نفرات شرکت کننده آزمون به عمل می آید و به نفرات برگزیده مدرک فنی وحرفه ای اعطا میگردد.

اردوهای جهادی هفت روزه بسیج سازندگی:

اردوهای جهادی گام هایی در راستای اقتصاد مقاومتی است 
 
اردوهای جهادی گام هایی در راستای اقتصاد مقاومتی است 

این اردوها که متشکل از بسیجیان پایگاه حضرت ابوالفضل(ع) می باشد مسجد محمدرسول ا...(ص)روستای چاپوق را مرمت می کنند، تعداد بسیجیان شرکت کننده دراین اردو 14 نفر می باشد که در 7 روز اجرا می شود.

اردوی هفت روزه دیگر که توسط حوزه های مقاومت امام حسن (ع)و امام حسین(ع)وحوزه امام علی (ع) اجرا گردید سم پاشی اماکن دامی و دام ها می باشد.این سم پاشی جهت جلوگیری از تب برفکی دامها انجام گرفت.25 بسیجی در اجرای این اردو شرکت نموده بودند.

ارسال نظرات