بیست و یکمین یادواره شهدای دودانگه ساری با محوریت برادران شهید رضایی و شهدای مدافع حرم در حالی برگزار می شود که خرم آباد تنها روستایی در کشور است که همه شهدایش از یک خانواده هستند.
کد خبر: ۸۷۱۴۶۲۵
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بیست و یکمین یادواره شهدای دودانگه ساری در حالی  فردا سی و یکمین روز اولین ماه تابستان 95 برگزار می شود که علاوه بر محوریت شهیدان رضایی،  شهدای مدافع حرم هم نقش برجسته ای بر حول این محور دارند.
 گرچه یاد واره بیست ویکم 148 شهید بخش دودانگه ساری از ساعت 9 صبح پنج شنبه این هفته با  حضور خانواده های شهدا، بسیجیان و مردم دلداه به شهدا، مسئولین استانی و شهرستانی با سخنرانی سردار حسین دهقان وزیر دفاع برگزار می شود، اما مراسم شبی با قرآن  همچون ادوار گذشته در زادگاه و تنها روستای کشور که همه شهدایش از یک خانواده اند در شب چهارشنبه اجرا خواهد شد.
 در برنامه ی  شبی با قرآن مجید  یادواره شهدای دودانگه،  قاریان برجسته کشور، استان و گروه تواشیح مازندران به اجرای برنامه می پردازند.
 یادواره بیست ویکم شهدای دودانگه پیش درآمد و پیش برنامه های متعددی طی سال گذشته تا کنون داشت که آخرین برنامه آن برگزاری مسابقات ورزشی  و در راس آن همایش پیاده روی خانوادگی بود که علی رغم خالی بودن سکنه  در این روستا،  جمعیت  هزاران نفری اقشار مختلف جامعه اعم از پیر، جوان، زن،مرد و خردسال حضور داشتند، که در   در مقایسه با ادوار قبل بی نظیر بود.  
در پایان همایش پیاده روی خانوادگی یادواره 148 شهید دودانگه رونمایی از یادمان شهیدان رضایی در خرم آباد به دست پدران شهیدان رمضانی و میر صادقی سنگده  و نیز قرعه کشی هدایای نفیس برای افراد شرکت کننده انجام شد.
  اهدائ چندین دستگاه دوچرخه کوهستان، یخچال فرش ماشینی، پتو، پنکه، سکه و ... از جمله 148 جوایز  با یاد تعداد شهدای دودانگه در این همایش بود که با عنایت مسئولین استانی، شهرستانی، نمایندگان  مردم ساری در مجلس شورای اسلامی و خیرین با مدیریت شایسته سرهنگ رضایی برادر شهیدان رضایی فراهم شد.
قبور ابدان پاک شهیدان رضایی به دلیل اقامت و تحصیل و کارشان در سوادکوه در گلزار شهدای پلسفید زیارتگاه هزاران و میلیون ها دلداه به مکتب مقدس ایثار و شهادت است.
 سوادکوه و دودانگه افتخار دارند تا یاد این شهیدان زینت بخش دیارشان و مردم مکتبی اش می باشد.
 عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید مازندران که از جانبازان دفاع مقدس است در کنار سرهنگ حسینعلی رضایی که پیشکسوت سپاه استان است  از برادران شهیدان رضایی محسوب می شود.
خرم آباد باکر در دودانگه ساری با تقدیم سه شهید و چندین رزمنده و جانباز از یک خانواده امسال میزبانی یادواره 148 شهید این بخش از ساری مرکز مازندران را به عهده دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها