مسؤول دفتر انجمن موسیقی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛
مسؤول دفتر انجمن موسیقی فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره موسیقی فجر به میزبانی شهر یاسوج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۴۶۵۷
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳

سید همت هاشمی در گفتگو با فارس به فعالیت‌های چهارده ساله بخش موسیقی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: انجمن موسیقی استان در سال1381 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و در همان سال‌های آغاز فعالیت دوره‌های تربیت مدرس، کارآموز و هنرجو را برگزار کرد.

مسؤول دفتر انجمن موسیقی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مدرسان آموزشگاه‌های آزاد موسیقی استان همه از هنرمندان توانمندی هستند که زیر نظر واحد آموزش دفتر انجمن موسیقی فرهنگ و ارشاد فعالیت می‌کنند، افزود: انجمن موسیقی استان اجرای کنسرت‌های بومی و محلی، موسیقی سنتی و موسیقی پاپ را بر عهده داشت که چیزی حدود 17 کنسرت در سال 81 توسط این انجمن ارائه و با استقبال مردم مواجه شد.

وی با اشاره به جشنواره موسیقی معتبر در سطح کشور گفت: مهمترین جشنواره حوزه موسیقی جشنواره فجر است که انجمن موسیقی استان سال 83 در بخش موسیقی محلی و موسیقی بومی به این جشنواره راه پیدا کرد و موفق به کسب مقام‌های اول تا چهارم جشنواره بین‌المللی موسیقی در بخش اجرا و پژوهش شده است.

هاشمی جشنواره موسیقی نواحی ایران را یکی دیگر از جشنواره‌های معتبر دانست و تصریح کرد: این جشنواره یکی از معتبرترین جشنواره‌های موسیقی نواحی ایران است که استان هر ساله در این جشنواره حضور دارند و هنرمندان موسیقیدان استان در سازه‌های کرنا، نقاره و آواز بومی حائز مقام و رتبه شدند.

هاشمی به برگزاری جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به مشکلات مالی توان حضور در جشنواره بین‌المللی فجر تهران برای انجمن‌های موسیقی استان‌ها فراهم نبود که با پیگیری‌های انجام شده جشنواره موسیقی فجر کشور به میزبانی شهر یاسوج برگزار شد.

وی اضافه کرد: همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، گلستان و البرز به صورت همزمان و در قالب جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه پرداختند.

مسؤول دفتر موسیقی فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از سال 90تا 93 میزبانی جشنواره فجر را بر عهده داشت اما در سال گذشته به دلیل مشکلات موجود در وزارت ارشاد این جشنواره در استان برگزار نشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج میزبان برگزاری جشنواره موسیقی فجر خواهد بود.

ارسال نظرات