رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بی‎تفاوتی و سستی سبب شده تا این استان از قافله توسعه عقب بماند.
کد خبر: ۸۷۱۴۶۶۶
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
قبل از ظهر امروز غلام‌رضا مزارعی در نشست کارگروه حفظ حقوق بیت‌المال که با حضور برخی از مدیران دستگاه‌های اجرائی برگزار شد، با بیان اینکه در نامه حضرت علی(ع) خطاب به استاندار آذربایجان آمده که مدیریتی که تو عهده‌دار آن هستی امانتی در دست توست، بنابراین مدیریت امانتی است که مدیران باید از آن به خوبی مراقبت کنند، اظهار کرد: برای توسعه این استان و رفع مشکلات مسئولان باید جهادی عمل کنند و در خط مقدم باشند.

وی با انتقاد از اینکه چرا باید پول و اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد برگشت بخورد، ادامه داد: متأسفانه دلسوزی و همت برای رفع مشکلات و انجام‌ کارها و سایر امورات مردم در بین برخی مسئولان وجود ندارد.

رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شناسایی امکانات سازمان‌ها برای مواقع بحرانی استان ضروری است و همه دستگاه‌ها باید در همچنین مواقعی پای کار و به شکل جهادی عمل کنند.

مزارعی با اشاره به آتش‌سوزی اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه  مقابله با اطفای حریق و جلوگیری از آتش‌سوزی در منابع طبیعی را نیازمند کار جهادی دانست، افزود: اگر به جای اینکه با ساعت‌ها تاخیر به محل آتش سوزی‌ها برویم به موقع به آتش‌سوزی‌ها اعزام شویم، شاهد سوختن این همه درختان و جنگل‍‌های استان اکنون نبودیم. اگر در آتش‌سوزی‌های اخیر دستگاه‌ها به منابع طبیعی و محیط زیست کمک می‌کردند شاهد این حجم وسیعی خسارات نبودیم.

وی افزود: مدیران فعلی اکنون چوب سهل انگاری مدیران گذشته را در فراهم کردن امکانات می‌خورند، اما باز هم راهکاری برای اینکه آیندگان گرفتار ناکارآمدی مدیریت‌‌ها نشوند، وجود دارد.

این مسئول ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد  گفت: نباید از جنگل‌ها و منابع طبیعی استان که حیات ما است، غافل شویم.

مزارعی بیان کرد: دستگاه‌های دولتی برای مهار آتش سوزی‌ها فرهنگ سازی کنند تا مشارکت‌ها در مواقع بحرانی بالا برود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از عملکرد منابع طبیعی، محیط زیست و سایر دستگاه‌هایی که در مهار آتش‌سوزی اخیر پای کار بودند، گفت: دستگاه قضایی استان با تمام توان از این مدیران حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: اینکه ستاد بحران استان باید در خط پدافند باشد نه در خط مقدم اطفای حریق باشد این تعریف تئوری این موضوع است اما در عمل ستاد بحران باید در خدمت مقدم مهار بحران باشد همانطوری که فرماندهان ما در جنگ هشت سال دفاع مقدس خود در خط مقدم مبارزه با دشمن بودند.

مسؤول ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد از عدم استفاده اعتبارات گذشته و برگشت این اعتبارات انتقاد کرد و گفت: بی‌تفاوتی و سستی باعث شده کهگیلویه و بویراحمد از سایر استان‌ها عقب بماند، چرا شهرستانی مانند رستم امکاناتی بیشتر از استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.

مزارعی تصریح کرد: در استان دلسوزی و همت نیست و اگر دلسوزی و همت بود چرا اعتبارات گذشته که می‌شد با آن بالگرد و سایر نیازمندی‌های را تهیه کرد برگشت خورد.

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پول‌های نفت استان که به دلایلی برگشته خورده بود، اظهار کرد: چرا پول نفت ما برگردانیده شد و تجهیزات لازم استان خریداری نشد. در گذشته اعتبارات خوبی داشتیم اما به دلیل سهل‌انگاری مدیران گذشته نتوانستیم از این اعتبارات به خوبی استفاده کنیم، لذا مدیران کنونی برای تجهیز امکانات تلاش کنند تا مورد سرزنش آیندگان قرار نگیرند.

مزارعی با بیان اینکه مدیران نباید کم‌کاری خود را به تحریم‌ها نسبت دهند، گفت: تحریم‌ها مدت دو سال است که وضع شده اما چرا در پنج ساله گذشته امکانات مانند بالگرد را نخریدیم و اجازه دادیم اعتبارات برگشت بخورد.

وی با انتقاد از برخی سخنان در این جلسه، گفت: چرا ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد دغدغه نداشتن امکانات را ندارد و از طرفی باید دستگاه‌های را برای مقابله با آتش سوزی مدیریت کرد.
وی افزود: آقای مدیر به جای سخنرانی باید گزارش می‌دادی که از چند دستگاه خواستار نیرو و تجهیزات برای مهار آتش سوزی‌ها شدید.

این مسئول بیان کرد: سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است ولی متأسفانه عمل و جهادی مشاهده نمی‌شود.

وی در پایان از رسانه‌ها خواست آنچه که در جلسات مطرح می‌شود را منعکس کنند و از کم و زیاد کردن مطالب بپرهیزند.

ارسال نظرات