مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی در گفتگو با "بسیج":

سازمان‌های مدعی حقوق بشر همواره از منافع قدرت‌های استکباری حمایت می‌کنند

مدیر عامل بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی با بیان اینکه مسلمانان کشمیر همواره قربانی منازعات هند و پاکستان شدند، افزود: سازمان‌های مدعی حقوق بشری که همواره از منافع قدرتهای استکباری حمایت می‌کنند برای جلوگیری از کشتار مسلمانان کشمیر مهر ننگ سکوت را بر دهان خود دوخته‌اند.
کد خبر: ۸۷۱۴۶۷۸
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: مسلمانان کشمیر همانند سایر ملتهای آزادیخواه جهان خواهان برقراری ثبات و امنیت در این منطقه هستند و متاسفانه دائم قربانی اختلافات بین هند و پاکستان شدند و هر روز بر جنایت کشتار بی رحمانه آنان افزوده می شود.
 
وی تصریح کرد: سازمان ملل و مدعیان حقوق بشری که همواره از منافع قدرتهای استکباری حمایت می کنند تاکنون هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نداشته و مهر ننگ سکوت را بر لبان خود دوخته اند.
 
شریعتی تبار با بیان اینکه حل این مسئله مهم مستلزم ورود جامعه جهانی است، افزود: باید چتر حمایتی جامعه جهانی در منطقه منازعاتی بین هند و پاکستان ایجاد شود تا از کشتار مسلمانان بی گناه جلوگیری شود، از طرفی سازمان ملل باید این موضوع را با جدیت و قاطعیت از طریق رایزنی با هند و پاکستان پیگیری کند.
 
مدیرعامل بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشور مسلمان و همسایه و همچنین ابر قدرت منطقه خاورمیانه باید نسبت به این موضوع واکنش قاطع نشان داده و با ارائه راه حل های سیاسی از طریق گفتگوی دیپلماتیک از کشتار مسلمانان ممانعت کند.
 
امام جمعه اسبق تربت حیدریه خاطر نشان کرد: دستگاه دیپلماسی سرگرم موضوعات دیگری شده و از ورود به حل مسئله کشمیر غفلت کرده و می طلبد تا دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران، ضمن پیگیری این مسئله از راه گفتگو های سیاسی، جامعه جهانی را برای جلوگیری از کشتار مسلمانان حساس کرده و خواهان ورود سازمانهای حقوق بشری به این منطقه شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها