خبرهای داغ:
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گنبدکاووس خبر داد؛
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گنبدکاووس گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان رتبه 6 را در کشور داراست که نسبت به مرکز سطح استان از عملکرد بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۸۷۱۴۶۹۴
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان، یحیی عباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : در راستا شعار سال توسط مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل ، فعالیت های آموزش فنی و حرفه ای سال جاری در راستا آموزش بازارمحور و سفارش محور انجام می شود.

وی افزود : چهار حلقه آموزش ، تولید ، بازاریابی و فروش در راستا اقتصاد و امرار معاش بسیار مهم است و سعی ما در جهت اجرای این چهار حلقه است تا بتوانیم در این راستا در بحث صنایع دستی فعالیت نمائیم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گنبدکاووس ادامه داد : در این حوزه صنایع دستی و فعالیت و اشتغال و سرمایه گذاری در حوزه منزل داشته باشیم تا کسب و کار پایدار و خانگی را ایجاد نمائیم.

عباسی تصریح کرد : از ابتدای سال جاری تاکنون 300 نفر از کارگاههای آموزشی این مرکز بازدید و 200 نفر از مشاوره های کاری ما استفاده نموده و 100 نفر نیز آموزش های کوتاه مدت دیدند.

وی اظهار داشت : بیش از 80 درصد از آموزش های در حوزه مکانیک ، سردخانه خانگی و تجاری ، مونتاژکار برق و موتورسیکلت وارد حوزه کار و اشتغالزایی پایدار ایجاد شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گنبدکاووس بیان کرد : در جهت اوقات فراغت در تابستان از ابتدای تیر ماه سال جاری دوره های آموزشی برگزار شده و تاکنون بیش از 60 هزار و 445 نفر ساعت آموزش دیدند که از این تعداد 13 هزار و 140 نفر ساعت آنان بانوان بودند.

وی اضافه کرد : در هفته مهارت افتتاح 2 آموزشگاه خصوصی در روستاهای کرند و شهر اینچه برون و 2 آموزشگاه در شهرستان گنبدکاووس خواهیم داشت و همچنین جشن مهارت در 4 مرداد ماه در باشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد.

عباسی گفت : از 10 رشته موجود جهت آموزش در این مرکز 3 رشته به صورت درجه یک و درجه دو آموزش داده می شود و می توان گفت 20 درصد آموزش های مرکز درجه یک هستند.

وی با اشاره به رتبه آموزش فنی و حرفه ای ادامه داد : در بین تمام دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی که مرکز آموزش فنی و حرفه ای نیز جزو آن است استان گلستان رتبه 6 را در کشور داراست و مرکز آموزش فنی و حرفه ای نسبت به مرکز سطح استان از عملکرد خوبی برخوردار است تا جایی که تعهد سالیانه ما چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی یک میلیون نفر ساعت است.

عباسی ضمن اشاره به کاستیها افزود : عدم نمایشگاه دائمی در شهرستان جهت به نمایش گذاشتن دستاوردهای هنرجویان از مشکلات اصلی این مرکز است که با توجه به پی گیری های صورت گرفته هنوز این مهم به نتیجه نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد : با توجه به ظرفیت و وسعت و پتانسیل شهرستان متاسفانه این مرکز دارای سالن مناسب جهت برگزاری آزمون ندارد و اگر اعتبار و هماهنگی لازم صورت گیرد فضایی در داخل خود مرکز جهت احداث سالن چند منظوره وجود دارد که این امر هماهنگی و همکاری مسئولین استانی و شهرستانی را می طلبد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها