خبرهای داغ:
برای بزرگداشت سالروز عملیات غرورانگیز مرصاد و روز ملی کرمانشاه، مردم و مسئولان استان قصد دارند با اجرای برنامه های متنوع، یاد رشادت ها و حماسه های مرصاد آفرینان را زنده کنند.
کد خبر: ۸۷۱۴۶۹۷
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، برای هماهنگی و تصویب نهایی برنامه های بزرگداشت سالروز عملیات مرصاد، چهارشنبه (30 تیر) جلسه ای در محل استانداری کرمانشاه تشکیل و برنامه های مختلفی مصوب شد.
جعفر همتی، مشاور عالی استاندار کرمانشاه در امور ایثارگران در این جلسه با یادآوری و گرامیداشت رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس از استان کرمانشاه آغاز شد و در این استان پایان یافت که این موضوع در سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه هم مورد تاکید ایشان قرار گرفت.
به گفته وی، مناطق مختلف استان کرمانشاه از جمله گیلانغرب، سرپل ذهاب و شهرستان کرمانشاه بعد از دزفول مقاوم ترین شهرهای ایران هستند و به همین دلیل پاسداشت و اطلاع رسانی آن مقاومت ها و زنده نگه داشتن یاد شهدای این استان، ضروری است.

** 2 جشن بزرگ

در این جلسه مقرر شد که در سالروز عملیات مرصاد، 2 برنامه بزرگ در مرکز استان برگزار شود.
جشن نخست سال 9:30 روز پنجم مرداد و جشن دوم هم ساعت 21 همین روز در ورزشگاه امام خمینی (ره) با حضور چهره های شاخص و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.
ساعت 19 روز چهارم مرداد هم برنامه ای با حضور مردم شهرهای مختلف در محل یادمان مرصاد برپا می شود.
تشییع و خاکسپاری 2 شهید گمنام در شهرستان قصرشیرین، دیگر برنامه ای بود که به گفته مسئولان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، تلاش ها برای برگزاری آن همزمان با سالروز عملیات مرصاد در حال انجام است اما فعلا قطعی نیست.

** ثبت روز ملی کرمانشاه

سرهنگ پاسدار مجتبی بیاتی، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در این جلسه چند پیشنهاد را مطرح کرد که مورد تصویب اعضا قرار گرفت.
نخستین موضوعی که مورد اشاره بیاتی قرار گرفت، تلاش و پیگیری برای ثبت سالروز عملیات مرصاد به عنوان «روز ملی کرمانشاه» در تقویم رسمی کشور بود.
او افزود: ابتدا باید شورای فرهنگ عمومی استان سپس شورای فرهنگ عمومی کشور این موضوع را تصویب کند که در این زمینه برخی از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان اعلام آمادگی کرده اند.
بیاتی همچنین پیشنهاد نامگذاری یکی از میادین شهر به نام «مرصاد یا شهدای مرصاد» را مطرح کرد که قرار شد پیشنهاد آن به شورای شهر کرمانشاه ارائه شود.
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، اظهار داشت: با هدف تقویت مطالبه مسئولان برای دیدار رزمندگان عملیات مرصاد با رهبر معظم انقلاب، طوماری تهیه شده که در روزهای آتی به امضای مردم استان می رسد تا جنبه مردمی این مطالبه هم پررنگ شود.
درخواست از ادارات مختلف برای نصب بنر و چاپ تصاویر شهدای عملیات مرصاد و سرکشی مسئولان به خانواده های شهدای این عملیات دیگر موضوع مورد نظر بیاتی بود که با تایید همه نمایندگان نهادهای حاضر در جلسه همراه شد.
مشاور عالی استاندار کرمانشاه در امور ایثارگران در این باره از همه فرمانداران و مسئولان شهرستان ها خواست که ضمن شناسایی خانواده های شهدای عملیات مرصاد به دیدارشان بروند و از آنان تجلیل کنند.
فضل الله رنجبر، فرماندار کرمانشاه هم چهار برنامه با موضوع نمایشگاه عکس و مشاهیر کرمانشاه، موسیقی و تئاتر خیابانی را پیشنهاد داد که مقرر شد جزئیات آن مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.

** برگزاری مسابقات مختلف ورزشی
همچنین مجتبی جوهری، مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با ارائه پیشنهاد رایزنی با برنامه «خنداونه» برای برگزاری برنامه ای درباره عملیات مرصاد، افزود: همایش یکهزار نفری در ورزشگاه آزادی، اسکیت ماراتن کشوری، مسابقات قهرمانی در رشته های مختلف، راهپیمایی و کوه پیمایی در همه شهرستان ها و مسابقات فوتسال در روستاها با عنوان مرصاد از جمله برنامه های این اداره کل برای ایام پیش رو است.
حسین شیروانی، رئیس هیئت پرورش اندام استان کرمانشاه هم از برگزاری مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ قهرمانی کشور با نام عملیات مرصاد خبر داد و گفت که 35 تیم از سراسر کشور در این مسابقات شرکت می کنند.
برگزاری برنامه های گرامیداشت شهدای عملیات مرصاد در دهستان های استان، پخش تبلیغات از تلویزیون های شهری، تبلیغات محیطی، قصه گویی، شعر و اردو برای کودکان، پخش برنامه های مختلف تلویزیونی، پخش مستند تهیه شده سازمان منافقین از جزئیات عملیات مرصاد در صدا و سیمای استان، برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری جشن در طاق بستان و... از دیگر برنامه هایی است که برای گرامیداشت عملیات مرصاد در استان کرمانشاه برگزار می شود.
ارسال نظرات