خبرهای داغ:
مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه از تمدید مهلت ارسال آثار به کارگاه شعر سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی خبر داد و گفت: هنرمندان می‌توانند تا پنجم مرداد‌ماه سال‌جاری آثار تولیدی خود را به جشنواره مذکور ارسال کنند.
کد خبر: ۸۷۱۴۷۰۴
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴

سرهنگ صلاح‌الدین قره‌تپه در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه از تمدید مهلت ارسال آثار به کارگاه شعر سبک زندگی ایرانی اسلامی خبر داد و اظهار داشت: هنرمندان می‌توانند تا پنجم مرداد‌ماه سال‌جاری آثار تولیدی خود را به جشنواره مذکور ارسال کنند.

وی تصریح کرد: نخستین کارگاه شعر سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در شهرستان هرسین امسال 14 مرداد‌ماه با حضور هنرمندان، اهالی فرهنگ و هنر، شعرا، ادیبان، پیشکسوتان عرصه شعر و‌ ادبیات، چهره‌های شاخص این عرصه و علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در سنوات قبل در طول سال چهار فصل کارگاه شعر در راستای توسعه و ارتقای کیفیت آثار و‌ اشعار انقلابی و اسلامی برگزار می‌شد، افزود: طبق مصوبات جدید در طول سال، سه فصل کارگاه برگزار می‌کنیم و کیفیت و تازگی آثار به همراه محتوای شعر با موضوع کارگاه، مد‌نظر داوران جشنواره است.

وی موضوعات این بخش از مسابقه را قالب‌های مختلف شعر جدی و طنز، کارگاه شعر سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی عنوان کرد و گفت: روابط اجتماعی و حقوق متقابل، فرهنگ کار جمعی در ایران، فرهنگ رانندگی، الزامات فرهنگ آپارتمان‌نشینی، الگوی تفریح سالم، صداقت در معاشرت‌های اجتماعی، مباحث منطقی و عقلانی در خصوص طرحی لباس‌ها و معماری شهرها، رعایت حقوق اصحاب هنر و قلم، وجدان‌کاری از جمله موضوعات این کارگاه شعر است.

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه ادامه داد: ساعات کار مفید در دستگاه‌ها، توجه به کیفیت تولیدات داخلی، ریشه‌کن کردن ربا در جامعه، فرهنگ مصرف‌گرایی، علت قانون‌گریزی برخی در جامعه، تحقق حرف و ایده‌ها به عمل، رعایت حقوق متقابل زن و شوهر و نیز فرزندان در خانواده اسلامی، حفظ کرامت و عزت زن در خانواده و جامعه و... از بخش‌های موضوعی این مرحله از کارگاه شعر بسیج هنرمندان است.

قره‌تپه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع پرشور هزاران دانشجو و جوان کشور در مبحث پیشرفت رفتار اجتماعی و فرهنگ‌سازی زندگی سالم، گفت: اهل هنر به عنوان زبان ناطق با دیدگاهی تیزبین و حساس همه موضوعات جامعه را رصد می‌کنند و به‌عنوان ابزار مناسبی برای فرهنگ‌سازی در مباحث کلان کشور هستند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در این مرحله از کارگاه شعر در قالب سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌توانند آثار خود را به دبیر‌خانه جشنواره در مرکز بسیج هنرمندان استان کرمانشاه یا آدرس ایمیل honar.bsj.kermanshah@gmail.com ارسال کنند.

ارسال نظرات