خبرهای داغ:

تعيين۳ محل براي ارائه آموزش فني به سربازان

معاون هماهنگ كننده سپاه حضرت نبي اكرم(ص) استان كرمانشاه از تعيين ۳ محل در پادگان هاي سپاه استان براي ارائه آموزش هاي مهارتي به سربازان خبرداد.
کد خبر: ۸۷۱۴۷۳۲
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سرهنگ مجتبي بياتي در نشست با مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان كرمانشاه در خصوص ارائه آموزش مهارتي به سربازان در پادگان ها گفت: ما مي توانيم در سه محل براي آموزش سربازان كارگاه هايي را جانمايي كنيم كه يكي از اين مراكز مي تواند در پادگان شهيد محلاتي باشد و هم اكنون ۴ كلاس تازه تاسيس داريم كه اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان مي تواند آنها را تجهيز كرده و به عنوان كارگاه براي ارائه آموزش در اختيار قرار دهد.

وي افزود: دوستان ستاد، سپاه ناحيه كرمانشاه، ناحيه عشايري، ناحيه دانشجويي و رده ها نيز مي توانند از اين آموزش ها بهره مند شوند. هم چنين لشكر نبي اكرم(ص) نيز اين ظرفيت را دارند كه كارگاه هاي آموزشي داير كنند و از سوي ديگر نيز آمادگي افزايش ظرفيت كارگاه ها را دارند كه تجهيز شود و سربازان اين لشكر از آن استفاده كنند.

معاون هماهنگ كننده سپاه حضرت نبي اكرم(ص) تيپ انصار جوانرود را ديگر محل براي براي برگزاري كارگاه هاي آموزشي براي سربازان برشمرد و گفت: اين تيپ سربازان زيادي دارد و اين ظرفيت وجود دارد كه بتوان كارگاه هاي آموزشي را براي سربازان برگزار كرد.

وي گفت: اين ظرفيت در بخش هاي ديگر نيز وجود دارد كه براي آنها هم كارگاه هايي را ايجاد كرد.

بياتي هم چنين در خصوص پيشنهاد احداث مركز فني و حرفه اي در سپاه حضرت نبي اكرم(ص) نيز گفت: اين موضوع نياز به بررسي هاي بيشتري دارد و پس از بررسي نتيجه آن را اعلام خواهيم كرد.

وي افزود: رده هاي سپاه در استان زياد است و تجميع براي رده هاي استاني زياد مشكل نيست اما براي رده هايي چون هوافضا، نيروي هوايي و...مقداري مشكل خواهد بود كه آنها را فراخواني كنيم.

پيشنهاداتي از جمله برگزاري نمايشگاه هايي براي نمايش فعاليت هاي كارگاهي سربازان و تشويق سربازان از جمله دادن مرخصي و...ارائه شد.

لازم به ذكر است، در زمينه ارائه آموزش مهارتي به سربازان بين سپاه حضرت نبي اكرم(ص) استان و اداره كل آموزش فني و حرفه اي تفاهم نامه اي منعقد و مقرر شد در زمينه آموزش به خانواده هاي نظامي و... نيز در آينده تفاهم نامه هاي نوشته شده و به امضا برسد.

استفاده ازظرفيت سربازان ماهر براي آموزش فني به ساير سربازها

در اين نشست بر بروز رساني تجهيزات آموزشي نيز تاكيد و هم چنين پيشنهاد شد از سربازان داراي مدارك دكتراي فني براي ارائه آموزش هاي مهارتي به سربازان به عنوان مربي و مدرس فني استفاده شود.

تبديل دوره هاي بلند ۷۰۰ ساعته آموزشي براي سربازان به دوره هاي كوتاه مدت از ديگر پيشنهادات بود كه طي آن تعداد افراد بيشتري بتوانند از اين دوره ها استفاده كنند.

هم چنين پيشنهاد شد، از ظرفيت هاي موجود چون تاسيسات و خودروهاي فرسوده پادگان ها براي ارائه آموزش استفاده شود و سربازان بتوانند مهارت هاي فني را با استفاده از موتور اين خودروهاي فرسوده و... فرا گيرند.

مديركل آموزش فني و حرفه اي استان كرمانشاه نيز پيشنهاد كرد كه مسئولين پادگان ها، خانواده هاي نظامي و سربازان براي بازديد از نمايشگاه مهارت در تاريخ ۶ مرداد اقدام كرده تا با فعاليت ها و حرفه هاي آموزشي اين ادراه كل آشنا شوند.

وي با اشاره به اينكه مراكز فني و حرفه اي نيز پذيراي سربازان براي آموزش هاي مهارتي است افزود: برخي از كارگاه هاي ما كارگاه هاي سنگيني است و به نفع نظام نيست كه يك ميليارد براي تجهيز اين كارگاه ها هزينه شود، لذا مي توان سربازان را براي آموزش هاي اين كارگاه ها به مراكز و كارگاه هاي موجود در خود فني و حرفه اي معرفي كرد و با يك سرويس اياب و ذهاب سربازان را براي آموزش به مراكز فني و حرفه اي منتقل كرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار