خبرهای داغ:
مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه استان کرمانشاه گفت: براساس نظر بسیاری از مسئولان و کارشناسان مؤثرترین فعالیت فرهنگی در کشور برگزاری اردوهای راهیان‌نور است.
کد خبر: ۸۷۱۴۷۴۱
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سرهنگ علی یوسفی‌راد با اشاره به اینکه راهیان نور و اعزام کاروانها به مناطق عملیاتی یکی از مؤثرترین برنامه‌های فرهنگی در سطح جامعه برای آشنایی نسل جوان و دیگر اقشار با ارزشهای دفاع مقدس است اظهار داشت: به زعم مسئولان کشوری اکنون مؤثرترین کار فرهنگی در کشور برگزاری اردوهای راهیان نور است.

 

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه استان کرمانشاه انتقال هر چه بیشتر ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان را از سوی متولیان امور فرهنگی و مسئولان مربوطه ضروری دانست و اظهار کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید مانند فرهنگ قیام عاشورا در ایام محرم به نسل جوان از طریق برنامه های مختلف منتقل شود.

 

یوسفی‌راد با بیان اینکه اقدامات مسئولان در این زمینه باید عمیق، دلسوزانه و بااخلاص باشد، عنوان کرد: انتقال فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس تنها به یک سازمان، نهاد یا فرد خاصی مربوط نیست و تمام افراد و مسئولان باید در این زمینه بسترهای فرهنگی لازم را فراهم کنند.

 

وی با اشاره اینکه اردوی راهیان‌نور در مناطق عملیاتی جنوب با توجه به سابقه بیشتر آن از سوی مسئولان نیز بیشتر مورد توجه و رسیدگی بوده است، گفت: با این وجود اکنون مسئولان کشوری و استانی نسبت به سنوات گذشته توجه بیشتری به موضوع راهیان‌نور در غرب کشور و مناطق عملیاتی آن دارند.

 

یوسفی‌راد با اشاره به حضور و بازدید 870 هزار نفری زائران راهیان نور از مناطق عملیاتی غرب کشور در سال 94 عنوان کرد: این حضور نشان‌دهنده پیشرفت و توجه بیشتر مسئولان به امر فرهنگی دفاع مقدس بوده و اقدامات مناسبی در زمینه دفاع مقدس در غرب کشور انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه اکنون در بحث بازسازی یادمانهای دفاع مقدس، تجهیز ارودگاهها برای رفاه زائران شهدا پیشرفتها و اقدامات زیادی از سوی مسئولان انجام شده است، گفت: توزیع بسته‌های فرهنگی میان زائران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان رشادتهای رزمندگان دوران دفاع مقدس توسط راویان دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های اردوهای راهیان نور است.
 
منبع: کوله بار
ارسال نظرات