خبرهای داغ:
مسئول سازمان اردویی و راهیان نور استان کرمانشاه گفت: در چند سال گذشته پیشرفت های خوبی در زمینه راهیان نور در استان داشته ایم و هر ساله شاهد حضور تعداد بیشتری از كاروان ها در مناطق جنگی و یادمان های شهدای غرب استان بوده ایم.
کد خبر: ۸۷۱۴۷۴۴
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سرهنگ یوسفی راد گفت : استان کرمانشاه اولین شهر درگیر در جنگ و همچنین محل حضور و شهادت تعداد زیادی از افراد موثر در هشت سال دفاع مقدس بوده و امروز نیز شاهد تعداد زیادی از یادمانهای دفاع مقدس که یادگارهایی از آن دوران است .

 وی ادامه داد : سالانه هزاران نفر چه به صورت کاروانی و چه به صورت خانوادگی و خودجوش از مناطق عملیاتی دفاع مقدس استان بازدید می‌کنند که در حال حاضر استان کرمانشاه دومین استان بعد از مناطق جنوبی در میزبانی کاروان های راهیان نور است.

این مسئول بیان داشت : بازدید از زیارتگاههای شهدای استان در سال 91 و92و93و94 به ترتیب 713 هزار و 759 هزار و 779 هزار و 850 هزار نفر بوده است که نشان از پیشرفت و تقویت راهیان نور در استان است.

سرهنگ یوسفی راد با اشاره به اینکه استان کرمانشاه یکی از قطب های مهم راهیان نور کشور است، گفت: این استان در چند روز آینده میزبان زائران راهیان نور کشوری می باشد و حرکت کاروانهای سراسر کشور  به سمت استان آغاز خواهد شد .

وی گفت: در تابستان سال گذشته میزبان کاروانهای 20 استان کشور از قشرهای مختلف مردم اعم از مسئولان، اساتید، نخبگان ، ورزشکاران ، هنرمندان و دیگر اقشار عمومی بودیم که حتی میزبان کاروانهایی از دورافتاده ترین استانها مانند سیستان و بلوچستان هم بودیم.

وی با بیان اینكه ظرفیت اسكان خوبی برای پذیرایی از كاروان های راهیان نور در استان ایجاد شده است، گفت: ظرفیت اسکان بصورت ثابت 5 هزار نفر در هر شبانه روز را داریم.

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم(ص) در ادامه به فعالیت های فرهنگی صورت گرفته اشاره كرد و افزود: یكی از شاخص ترین فعالیت ها برگزاری نمایش رزمی فرهنگی است كه این نمایش با استقبال خوب مردم مواجه است  به گونه ای كه این نمایش رزمی  در سال گذشته بیش از 200 هزار نفر بازدیدكننده داشت.
یادمان های مورد بازدید و فعال در استان  زیارتگاه شهدای پاوه، زیارتگاه مرصاد، زیارتگاه شهدای بازی دراز، زیارتگاه شهید بهشتی در محور قصرشیرین، زیارتگاه مطلع الفجر در شهرستان گیلانغرب ، پادگان ابوذر و یادمان شهید شیرودی در سرپل ذهاب  می باشند.
 
منبع: کوله بار
ارسال نظرات