وزیر کار در لرستان

آنچه از حضور وزیر کار در لرستان گذشت

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری را در بیکارترین استان کشور متوسط اعلام کرد.
کد خبر: ۸۷۱۴۷۷۲
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،امروز در لرستان دو طرح درمانی شامل درمانگاه تأمین اجتماعی شهدای نورآباد شهرستان دلفان و درمانگاه پلدختر همزمان به بهره برداری رسید.

در نورآباد وزیرکار به منظور افتتاح درمانگاه شهدای نورآباد توقفی کوتاه مدت داشت و پس از آن عازم شهرستان خرم آباد شد.

ربیعی در جریان افتتاح این طرح در جمع خبرنگاران گفت:این درمانگاه برای تامین نیازهای درمانی اولیه شهر در مساحت 2 هزار و 500 مترمربع و زیربنای یکهزار و 600 متر مربع با اعتبار 40 میلیارد ریال احداث شده است.

آنچه از حضور وزیر کار در لرستان گذشت

همزمان با این طرح مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور در پلدختر درمانگاه این شهر با مساحت4000 مترمربع را افتتاح کرد.

نوربخش در مراسم افتتاح این طرح با بیان اینکه درمانگاه پلدختر 3 ماه زودتر از موعد به بهره برداری رسید گفت: درسفر اول در ایام دهه فجر سال 93 به شهرستان پلدختر قول احداث درمانگاه تامین اجتماعی در 14 ماه داده شد اما در 11 ماه به نتیجه رسید.

عصر امروزهم جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با حضور وزیر کار و رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور برگزار شد که دارای حواشی و زوایای ویژه ای از جمله انتقاد نماینده ولی فقیه در لرستان به دولت برای رفع مشکل بیکاری و فقرزدایی در این استان بود.

وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی در این جلسه با اشاره به اینکه مسئله عدالت در اقتصاد مقاومتی یکی از توصیه های مهم رهبری است گفت: در دوره های پیشین برای برقراری این عدالت اقدامی صورت نگرفته است بنابراین باید با اجرای یک برنامه مشخص و برای تحقق اقتصاد مقاومتی نابرابری ها را از بین برد.

ربیعی کارآفرینی و کانون وحدت توسعه را راه فرار از بیکاری و پیشرفت استان لرستان عنوان کرد وافزود:هیچ استانی بدون کمک از این دو وسیله به توسعه و پشرفت نرسیده است.

وی با بیان اینکه در سه ماه نخست سال 90 میلیارد ریال اعتبار در استان هزینه شده است گفت: اعتبار صندوق توسعه ملی در استان لرستان در بنگاه های خرد وکوچک چهار هزار و 420 میلیارد ریال بوده است.

ربیعی در اظهاراتی که از دید مردم لرستان غریب و غیرملموس است نرخ بیکاری لرستان را متوسط خواند و گفت : 493 هزار جمعیت فعال در لرستان وجود دارد.

پس از صحبت های ربیعی نماینده ولی فقیه در لرستان با انتقاد از برخی سخنان ربیعی از جمله اینکه بجای مخدوش کردن چهره دولت های قبل باید کاری کرد و دید که دولت حاضر برای مردم چه کرده است گفت:شعار دادن فایده‌ای ندارد امسال سال اقدام و عمل است باید در عمل نشان داد با فساد مبارزه می‌کنیم در عمل بگویید برای درمان دردهای مردم محروم لرستان چه کرده‌اید؟

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی همچنین خطاب به حیدری مسئول پروژه های فقرزدایی اقتصاد مقاومتی که در سخنانی به سیاه نمایی دولت های پیشین و دفاع از وضع کنونی پرداخته بود افزود: شما مسئول مبارزه با فقر هستید واستان لرستان از فقر بیداد می کند شما بگوئید چکار کردید ؟

گفتنی برنامه های روز دوم سفر وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در لرستان افتتاح پروژه پنجگانه بیمارستان تأمین اجتماعی خرم‌آباد بازدید از مجتمع کشت و صنعت و دامپروری لرستان و دیدار با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، تعاون گران و سازمان‌های مردم‌نهاد بهزیستی در سالن اجتماعات تأمین اجتماعی خرم‌آباد خواهد بود.


فاطمه فعلی

ارسال نظرات