وزیر تعاون، کار و رفاه اجنماعی گفت: مقابله با فساد به صورت ساختاری از اولویت های دولت یازدهم است
کد خبر: ۸۷۱۴۷۷۹
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازلرستان، علی ربیعی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مقابله با فساد به صورت ساختاری و نه هیجانی و تبلیغاتی یکی ازاولویت های این وزارتخانه است، تصریح کرد: به غیر از مقابله با فساد هیچ وظیفه ای دیگری در دولت برای خود قائل نیستیم.

وی با بیان اینکه اخلاقی کردن جامعه و دولت برای ما مهم است و از مدیران استانی هم می خواهیم که در این راستا گام بردارند اضافه کرد: اساس کار دولت مبتنی بر عقلانیت است و بر این اساس حق نداریم که یک ریال هم بدون برنامه هزینه کنیم.

ربیعی با اشاره به اینکه سیاست های رفاهی، مبارزه با فقر و کار اقتصادی جزو اصول دولت هستند، اظهار داشت: بر روی اجماع و همفکری و در کنار هم بودن تاکید داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اعتقادم به مبارزه با فقر ونابرابری است، گفت: این وزارت خانه شش واحد صنعتی در لرستان دارد که امیدواریم با یک یک طرح عملیاتی با حدود 200 میلبارد تومان اعتبار بتوانیم آنها را از ما آینده آغاز کنیم و در همین دولت پیشرفت آنها را به 30 تا 40 درصد برسانیم.

وی از برنامه این وزارتخانه برای حمایت غذایی از 11 میلیون نفر که دچار سوء تغذیه هستند خبر داد و افزود: در این دولت ما موفق خواهیم شد که ازدرد مردم کم کنیم و می گویم که ما حق نداریم که در این زمینه موفق نباشیم.

وی ظهار داشت: بنا داریم که باز هم نرخ سود بانکی را پایین بیاوریم. چون اگر نرخ بهره را پایین بیاوریم منابع به سمت سرمایه گذاری مولد هدایت می شود.

وی با بیان اینکه با تزریق پول مشکل واحدهای صنعتی راکد حل نمی شود، افزود: یکی از ویژگی های دولت این است که رئیس جمهوری با رهبری دوستی دیرینه دارد و این نقطقه قوت و عمق استراتژیک دولت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه رئیس جمهور همواره تاکید می کنند که وزراء همه کارهای خود را به رهبر معظم انقلاب گزارش دهند و حتی می گویند که اگر وزراء دسترسی نداشته باشند به خوم بگویند، افزود: هیچ استانی به توسعه نرسیده مگر اینکه کانون وحدت نظری در آن شکل گرفته باشد.

وی با اشاره به اینکه تحقق رشد هشت درصد یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است، افزود: اگر به این رشد نرسیم نه تنها در منطقه یک قدرت نیستیم؛ بلکه قدرت خود را نیز از دست می دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخت کوشی را راهبرد دیگر دولت برشمرد و گفت: زمانی که به عنوان وزیر فعالیت خود را آغازکردم در این وزارتخانه 15.5 ساعت در هفته کار می شود که روزانه شامل دو ساعت و خرده ای می شد اما الان این وضعیت تغییر کرده است.

ربیعی با بیان اینکه این دولت، دولت اجماع و مدارا و برخواسته از مردم است و یک دولت حزبی نیست، افزود: دولت باید شرکای اجتماعی خود که مردم هستند را به کار بگیرد و با نهادهای مردمی کار کند.

ربیعی با اشاره به اینکه این وزارتخانه به تامین اجتماعی در لرستان سوبسید می دهد، افزود: درآمد تامین اجتماعی در استان لرستان 607 میلیارد تومان است در حالی که هزینه های سازمان در این استان 932 میلیارد تومان است و با این حال 302 میلیارد تمان مابه تفاوت درآمد و هزینه تامین اجتماعی در لرستان است.

وی به بیمه رایگان 910 هزار نفر از جمعیت کشورمان اشاره کرد اضافه کرد: استراتژی ما توسعه و محرومیت زدایی در مناطق محروم و در شهرهای بزرگ هم در حاشیه های شهرها است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه 493 هزار نفر جمعیت فعال در استان لرستان داریم، بیان کرد: نرخ بیکاری در بین جوانان این استان بیشتر است.

ربیعی با بیان اینکه در لرستان 719 تعاونی راکد وجود دارد، تصریح کرد: امیدواری که بتوانیم 20 درصد این واحدها را فعال کنیم؛ البته همانگونه که ما اطلاع داریم573 واحد صنعتی دیگر نیز در این استان وجود دارد که دارای ظرفیت خالی هستند.

وی با تاکید بر اینکه نباید تصور کنیم که صنعت فولاد و پتروشیمی می توانند مشکلات استان لرستان را حل کنند، افزود: باید بنگاههای خرد و کوچک را به صورت زنجیره درآوریم که فروش داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سال گذشته تسهیلات صنذوق کارآفرینی امید در لرستان 42 میلیارد تومان بوده است، گفت: بر اساس یکی از طرح های این وزارت خانه رسته های شغلی در استان لرستان مشخص شده است و با این حال آموزش ها باید بر اساس این رسته ها باشد.

ربیعی در ادامه با اشاره به اینکه یک میلیون 120 هزار نفر در استان لرستان تحت پوشش بیمه شده سلامت و مابقی جمعیت این استان هم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: 100 مردم لرستان تحت پوشش بیمه هستند.

ارسال نظرات