خبرهای داغ:
فرماندار گنبدکاووس گفت:طی این دوسال با رکورد بالا و اعتبارات پایین مواجه بودیم و ما مجبور بودیم برای ریال به ریال اعتبارات به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا پروژه ها شروع و به اتمام برسد ولی متأسفانه از 21میلیارد تومان در نظر گرفته شده حتی یک ریال هم تخصیص نیافت.
کد خبر: ۸۷۱۴۷۸۲
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۴
  به گزارش خبرگزاری بسیج از گنبدکاووس،جلسه شورای مشورتی جوانان باحضور فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس،رئیس اداره استاندارد شهرستان،رئیس بنیاد مسکن و اعضای جوان شورای مشورتی جوانان در محل فرمانداری برگزار شد.معاونت استانداری و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در این نشست گفت:حرکات و رفتار مسئولین از نگاه تیزبین جوانان دور نیست و اگر تاکنون در حوزه فرمانداری،فعالیتی صورت گرفته،با همکاری همه مسئولین بوده است.

محمد حمیدی در مورد تغییرات فرماندار افزود:فردی که قرار است جای بنده جایگزین شود مشخص شده است ولی هنوز قطعیت کامل نیافته است و فضای مجازی با توجه به محاسن،معایبی دارد که انتشار همین تغییرات در فرمانداری باعث آسیب هایی هم برای مدیران و هم برای تصمیم گیران خواهد شد.

 وی ادامه داد:زمان دقیق برای تودیع و معارفه اعلام نشده است و بنده از زمانی مسئولیت فرمانداری را بعهده گرفتم آماده چنین خبری بودم و هیچگونه دلبستگی به میز و پست ندارم ولی تا زمانی که در این پست هستم با افتخار به مردم خدمت خواهم کرد.

فرمانده ویژه درمورد اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد:بنده و فرماندار گرگان جزو کمیته اقتصاد مقاومتی استان هستیم و این فرصت خوبی است که از تصمیمات استانی مطلع شده و نظرات خود را عنوان نمائیم.

وی با اشاره به تشکیل ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی شهرستان بیان کرد:در این ستاد و اطاق فکر اقتصاد مقاومتی موضوعات بررسی و امکان سنجی میشود و پروژه هایی که قابل طرح و پی گیری است در این ستاد و شورای راهبردی مطرح میگردد.

حمیدی اذعان داشت:9طرح در این شورا بررسی و طرح توجیهی آن با برآورد اعتبار و هزینه مشخص و به سازمان مدیریت برنامه ریزی استان ارسال و در نوبت قرار گرفته است که این طرحها در حوزه کشاورزی،گلخانه ای،صنایع دستی،گردشگری و... است و نگاه ما در این حوزه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی است.

وی در مورد عدم اجرای منبعی از طرحها و پروژه ها گفت:متأسفانه بد شانسی بنده در این دوسال خدمت در فرمانداری شهرستان گنبد این بود که طی این دوسال با رکورد بالا و اعتبارات پایین مواجه بودیم و ما مجبور بودیم برای ریال به ریال اعتبارات سال 94در کمیته برنامه ریزی،به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا پروژه ها شروع و به اتمام برسد که در این کمیته اجرای طرح هادی،مدارس،خانه بهداشت و طرحهای خوبی برنامه ریزی شده ولی متأسفانه از 21میلیارد تومان در نظر گرفته شده حتی یک ریال هم تخصیص نیافت و این پروژه ها به حدی قابل قبول و خوب بود که هنوز هم در اولویت قرار دارد.

حمیدی درمورد اقدامات انجام شده طی 2سال افزود:اولویت اصلی بنده،جاده نفت از گنبد به اینچه برون بود و تمام سعی خود را کردم تا به سرانجام برسد زیرا معتقد بودم این جاده که باعث میشود مسیر 85کیلومتری گنبد به اینچه برون را 45کیلومتر نماید،سبب قرار گرفتن گنبد در منطقه آزاد خواهد شد و در آینده باعث ایجاد دفاتر سرمایه گذاری در این شهرستان میشود که انشاالله تا آذرماه 18کیلومتر از این 45کیلومتر زیرسازی و آسفالت خواهد شد.

وی اقدام بعدی را بیمارستان 800تختخوابی برشمرد و گفت:با احداث این بیمارستان قطعا شعبه دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان نیز ورود خواهد کرد و در جذب متخصصین پزشکی و ضرایب طرح تحول سلامت و برند تخصصی بسیار تأثیر گذار است که در حال حاضر مراحل پایانی اخذ سند 42هکتار از اراضی دولتی در حال گذران است.

حمیدی با اشاره به عدم ساختمان اداری آموزش و پرورش شهرستان بیان کرد:باتوجه به 60هزار دانش آموز و 6هزار معلم در این شهرستان،هنوز ساختمان اداری برای آموزش و پرورش وجود ندارد و ما تلاش کردیم از طریق اعتبارات دولتی در حوزه مدرسه 16کلاسه و کانون بتوانیم،ساختمانی را برای این اداره در نظر بگیریم.

 معاونت استانداری و فرماندار ویژه در مورد مجموعه سوارکاری افزود:به نتایج خوبی در این زمینه رسیدیم و اگر مدیریت و کارهای این مجموعه به همین شکل ادامه یابد کورس پاییزه با مدیریت استانی برگزار خواهد شد.

وی در مورد موج آبی اظهار داشت:پروژه موج آبی بسیار خطرناکتر از پروژه قوانلو در آزادشهر بود ولی توانستیم آن را خوب مدیریت نماییم و فردا در آخرین روز کاری بنده در این شهرستان،جلسه ای با این سرمایه گذار خواهیم داشت.

حمیدی درمورد مشکلات شهرستان گنبدکاووس بیان کرد:سعی کردم مشکلات موجود در شهرستان را در قالب کمیسیون و شوراها که فرمانداری ریاست آن را داشت،از منظر قانونی در این شوراها مطرح و بهترین تصمیمات گرفته و حل شود.

 وی درمورد اتفاقات شهرداری و شورا اضافه کرد:پروسه شهرداری و شورا،پروسه سهمی بود که انرژی زیادی از بنده در این سیر گرفته شد و طی 2مرحله با مدیریت لازم و با تنش های بسیار کم استیضاح صورت گرفت.

حمیدی خاطر نشان کرد:باتوجه اینکه کارهای خوبی در شهرداری و شورا صورت گرفته ولی متأسفانه مشارکت در سرمایه گذاری در شهر توسط شهرداری و شورای شهر مقفول مانده است و باتوجه به ظرفیت های خوبی که در گنبد در شهر سازی وجود دارد و اراضی زیاد خالی در این شهر متأسفانه از لحاظ مشارکت سرمایه گذاری کوتاهی توسط این ارگانها صورت گرفته است.

فرماندار ویژه خاطر نشان کرد:باهمکاری شرکت توزیع برق استان و اداره برق و طرح مشارکتی با روستاها و همچنین نشست با دفتر روستایی در طرح مشارکتی توانستیم 70%از اعتبارات توزیع برق و بخشی از اعتبارات دهیاریها و خود یاری مردم درسال 94توانستیم 85ترانس برق را در سطح روستاها نصب نماییم و از ابتدای سال جاری 40ترانس برق نیز به همین صورت نصب شده است.

رئییس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت:در سال 91اداره استاندارد در شهرستان راه اندازی شد و حوزه فعالیت آن از شهر خان ببین تا مراوه تپه و به عنوان اداره شرق استان محسوب میشود.

سید علی جعفری افزود:40%از صنایع تولیدی استان تحت پوشش این اداره هستند و ما بدنبال طح خود اظهاری هستیم که در کنار استاندارد اجباری،تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات خود خدمات و تولیدات را اظهار نموده و براساس آن گواهی دریافت نمایند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس در این نشست گفت:از دهه فجر سال 94طرح هادی در محله اسلام آباد شروع شده و در یک پروسه 6ماهه توانستیم تاکنون در سه خیابان اصلی این حمله یک هزار و 175 متر مربع را خاکبرداری نموده و 4هزار و 200مترمربع را تا فردا آسفالت و به اتمام برسانیم. ولی الله رضایی افزود:طبق مصوبات سال 94قرار بود 200میلیون تومان به این پروژه اختصاص یابد که فقط 50میلیون تومان آن محقق شد و ما تاکنون 350میلیون تومان برای آن هزینه کردیم و در صورت تخصیص اعتبار در سال 95 اصلاح وضعیت پیاده روها،فضای سبز و روشنایی نیز در دستور کار قرار گرفت.

مشاور جوان فرمانداری ویژه در این جلسه گفت:در سال گذشته 15جلسه شورای مشورتی،40جلسه کارگروه اشتغال،10جلسه کارگروه فرهنگی و 10طرح اختراعی در این شورا برگزار شده است. اعظم پاکدل افزود:طی 2سال گذشته شورای مشورتی جوانان گنبدکاووس رتبه برتری شورای مشورتی استان را کسب نموده و بیشتر طرحها و برنامه های اجرا شده توسط این شورا مورد استقبال شهرهای دیگر استان قرار گرفته و اجرا شده است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها