رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: 78 درصد از هزینه های طرح تحول نظام سلامت را بیمه سلامت پرداخت می کند.
کد خبر: ۸۷۱۴۷۸۷
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازلرستان، نوربخش در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت هزینه های زیادی را برای سازمان های بیمه گر ایجاد کرده است به گونه ای 78 درصد هزینه های این طرح را بیمه سلامت پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه هزینه اجرای ماموریت های سازمان تامین اجتماعی 1.5 برابر منابع یارانه است، افزود: در این راستا سه هزار و 400 میلیارد تومان مستمری، 1400 میلیارد تومان بابت درمان و 210 میلیارد تومان بابت بیمه بیکاری پرداخت می کنیم. و این کار مهمی است چون ما بدون اتکاء به نفت و کمک های دولت این هزینه ها ا را پرداخت می کنیم.

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: هیچ از دانشگاههای علوم پزشکی کشور به غیر از دانشگاههایی که وارد طرح چهار جانبه نشده اند طلبی از سازمان تامین اجتماعی ندارند.

نوربخش با اشاره به اینکه این سازمان در لرستان بدهی به داروخانه ها ندارد، افزود: تا بهمن ماه مطالبات کلیه پزشکان و مراکز تشخیصی پرداخت شده است.

وی توزیع عادلانه خدمات و وفای به عهد و راستگویی را دو راهبرد این دولت دانست و اضافه کرد: سال 93 کلنگ مرکز درمانی مجهز پلذختر را به زمین زدم و قرار شد طی 14 ماه افتتاح شود اما 11 ماهه افتتاح شد همچنین در نورآباد طی سال 90 عملیات احداث درمانگاه شهرستان آغاز شده بود اما فقط 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در این دولت ظرف یک سال این درمانگاه به بهره برداری رسید.


ارسال نظرات