جنبه های مذهبی و فرهنگی هرمزگان بیشتر شناسانده شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: جنبه های فرهنگی و مذهبی مردم استان باید بیشتر شناسانده شود تا نگرش ها به هرمزگان تغییرکند.
کد خبر: ۸۷۱۴۷۹۴
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸

 علی رئوفی عصرچهارشنبه در مراسم ورود درهای حرم های امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) به بندرعباس افزود: بسیاری از مردم تنها با جنبه های تجاری و اقتصادی هرمزگان آشنا بوده و نسبت به جنبه های مذهبی و فرهنگی استان اطلاعات اندکی دارند.

 وی ادامه داد: برخی معتقدند هرمزگان ظرفیت پذیرش و آماده سازی در های حرمین عسکرین (ع) را ندارد که این نگرش ناشی از داده های اندک آنها در خصوص ویژگی ها و جنبه های مذهبی و فرهنگی مردم هرمزگان است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندارهرمزگان اضافه کرد: حتی در محروم ترین نقطه هرمزگان مانند بشاگرد مردم ابتدا مسجد و حسینیه ها را احداث و سپس اقدام به تهیه مسکن برای خود می کنند.

 رئوفی اظهار داشت: مردم هشتبندی میناب پیش از آنکه درها به منطقه وارد شود سه میلیارد ریال برای تکمیل و آماده سازی درهای حرمین امامین شریفین جمع آوری کرده اند که این نشان از عمق اعتقادهای دینی مردم هرمزگان دارد.

 به گفته وی، بسیاری از مردم استان هزینه پیاده روی هرساله خود در اربعین حسینی به کربلا را برای تکمیل این درها کنار گذارده ویا اختصاص داده اند.

معاون استاندارهرمزگان اشاره کرد: سال گذشته 11 هزار و 800 نفر زائر حسینی از هرمزگان به عراق و کربلای محلی رفتند که این نیز نشانه ای دیگر بر عمیق بودن اعتقادهای مذهبی مردم استان است.

 وی یادآور شد: کسانی که اعتقاد دارند هرمزگان ظرفیت پذیرش و تکمیل درب های حرمین عسکرین (ع) را ندارد باید در نگرش و دیدگاه خود نسبت به این استان تغییر ایجاد کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار