فرماندار شهرستان بیله‌سوار:

ارائه تسهیلات کم‌بهره به کشت دانه‌های روغنی در بیله‌سوار

در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه دانه‌های روغنی و پایداری تولید گندم در منطقه، برای کشاورزانی که به کشت کلزا، آفتابگردان و بادام زمینی اقدام می‌کنند تسهیلات کم‌بهره ارائه می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۴۸۰۵
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، آرام حلیم در جلسه کارگروه آب، خاک، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت:‌ براساس آمار جهاد کشاورزی استان، شهرستان بیله‌سوار جزو 5 شهرستان برتر کشور در تولید گندم بوده به طوری که در سال زراعی جاری 250 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شده است که 220 هزار تن به عنوان گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تحویل مراکز خرید شدهو70 درصد مطالبات بهای گندم کشاورزان شهرستان پرداخت شده است.

حلیم با اشاره به مدیریت مناسب برای مهار آتش سوزی‌های احتمالی در شهرستان بیله‌سوار افزود: با تمهیدات اتخاذ شده در بیله‌سوار توسط مدیریت بحران شهرستان و هوشیاری کشاورزان امسال کوچک‌ترین آتش‌سوزی در مزارع گندم شهرستان شناسایی و مهار شد که خوشبختانه هیچ‌گونه خساراتی به محصولات گندم کشاورزان وارد نشده است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان و توسعه دانه‌های روغنی و پایداری تولید گندم در منطقه، برای کشاورزانی که به کشت کلزا، آفتابگردان و بادام زمینی اقدام می‌کنند برای هر هکتار بیش از 30 میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار در شهرستان امسال 2 هزار هکتار از زمین‌های زراعی به کشت کلزا اختصاص خواهد یافت و در عین حال دولت متعهد شده است 50 درصد قیمت بذر کلزا را بلاعوض پرداخت کند و بیمه این محصول را 100 درصد پوشش خواهد داد.

حلیم اظهار کرد: از محل تسهیلات برای آتش سوزی مزارع با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی برای هر هکتار از زمین‌های کشاورزی که به کشت دانه‌های روغنی صرفا در حوزه پمپاژ 8 اقدام خواهند کرد نیز 20 میلیون ریال تسهیلات کم بهره ارائه خواهد شد که این فعالیت منوط به عقد قرارداد با امور آب برای پمپاژ 8 است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار از کشت سویا در شهرستان در سال زراعی امسال خبر داد و افزود: امسال 7 هزار و 500 هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان به کشت سویا اختصاص یافته است که پیش‌بینی می‌شود بیش از 17 هزار تن سویا در شهرستان برداشت شود.

وی بیش از نیمی از اقتصاد شهرستان را وابسته به بخش کشاورزی دانست و بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته با استفاده از سیستم‌های نوین کشاورزی امری ضروری است که شهرستان بیله‌سوار پیشتاز در توسعه ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی در استان بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار