آتش در مراتع شهرستان کوثر دوباره زبانه کشید

آتش سوزی که در مراتع شهرستان کوثر رخ داده بود با وجود مهار چندین باره از سوی اعضای مدیریت بحران، دوباره شعله ور شد و هم اکنون مزارع شهرستان را تهدید می کند.
کد خبر: ۸۷۱۴۸۲۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، آتش سوزی در مراتع شهرستان کوثر که با همت و تلاش اعضای مدیریت بحران و ماموران حفاظت منابع طبیعیچهارشنبه و امروز پنجشنبه مهار شده بود، دوباره شعله ور شده است.

برای مهار این آتش سوزی باید ستاد بحران شهرستان به صورت اضطراری تشکیل شود؛ چرا که پس از مراتع شهرستان کوثر نوبت به مزارع کنار دست باغات شهر گیوی (منطقه نیسو) خواهد رسید.

طبق گفته رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کوثر بیش از 160 هکتار از مراتع شهرستان کوثر(منطقه گل تپه ) دچار حریق شده است.

این درحالی می باشد که آمار مذکور مربوط به عصر روز چهارشنبه بوده و هم اکنون که این آتش سوزی به سمت مزارع شهرستان در حال پیشروی است انتظار می رود که این آمار به مراتب افزایش یابد که در ادامه یقیناَ منجر به ضایع شدن حقوق کشاورزان زحمت کش منطقه خواهد شد.

مناطق نصبتاَ صعب العبور امکان مهار آتش را در این مناطق با مشکل مواجه کرده است و به دلیل ارتفاع منطقه آتش سوزی شده، وزش باد نیز بر حجم شعله های آتش می افزاید.

انتظار میرود در پی شعله ور شدن آتش سوزی مراتع منطقه گل تپه، مردم و نهادها برای خاموش و مهار آتش سوزی همکاری داشته باشند تا حاصل یک ساله همشهریان کشاورز که هر لحظه ممکن است دچار حریق شود به هدر نرود.

ارسال نظرات