مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:

ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی نیر به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی نیر به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۴۸۴۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه گردشگری شهرستان نیر با حضور مدیرکل و معاونین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اردبیل در محل فرمانداری نیر تشکیل شد.

در این جلسه جلسه حاجی زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تبدیل شدن میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر از نمایندگی به اداره خبر داد و گفت: شهرستان نیر با توجه به اینکه در مدخل ورودی استان اردبیل از سمت شمالغرب کشور قرار گرفته و 45 درصد مسافران ورودی به استان از این شهرستان عبور می کنند این شهرستان به عنوان پایلوت بازارچه های تابستانی انتخاب می شود.

وی در ادامه به قابلیت مناطق عشایرنشین شهرستان نیر هم اشاره کرد و گفت: نیر در بخش توریسم عشایری می تواند بهترین مکان برای جذب گردشگران و تورهای مختلف گردشگری باشد.

حاجی زاده از افزایش اعتبارات سهم ملی سازمان میراث فرهنگی برای ایجاد زیرساختهای گردشگری شهرستان نیر هم خبر داد و گفت: امسال تلاش می کنیم از این بخش در جهت توسعه زیرساختهای گردشگری شهرستان نیر اعتبارات زیادی را در نظر بگیریم.

وی همچنین از اجرای طرح ایده پروری سوغات مختص هر شهرستان هم خبر داد و گفت: در برنامه داریم سوغات مختص هر شهرستان را با برند همان شهرستان وارد بازارهای استانی و کشوری و حتی بین المللی کنیم تا آن شهرستان با آن سوغات شناخته شود.

احمدی فرماندار شهرستان نیر نیز از اختصاص اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال برای اجرای زیرساختهای گردشگری در شهرستان خبر داد و گفت: سال گذشته یک میلیارد و 100 میلیون ریال اعتباری برای زیرساختهای گردشگری شهرستان اختصاص یافته بود که این رقم امسال به سه میلیارد ریال رسیده است.

وی در ادامه به موقعیت شهرستان نیر از لحاظ مناطق گردشگری در سطح استان اشاره کرد و گفت: هفت منطقه نمونه گردشگری مصوب هیئت دولت در شهرستان نیر وجود دارد که از این لحاظ در استان اولین رتبه را دارا هستیم که نیاز به نگاه ویژه مسئولان استانی را دارد.

فرماندار نیر از حضور تورهای گردشگری برای شناساندن منطقه خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از پروژه های آبدرمانی مانند سقزچی مدتهاست توسط سرمایه گذار بلاتکلیف مانده که نیاز به توجه جدی به این امر از سوی مسئولان را دارد.

احمدی همچنین از برگزاری جشنواره ملی آش های سنتی در شهرستان نیر هم در آینده نزدیک در منطقه توریستی بولاغلار نیر خبر داد.

ارسال نظرات