مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان:
علاوه بر رسیدگی ‌مطلوب از لحاظ جسمی و بهداشتی به سالمندان، توجه به شرایط عاطفی و روانی آنان است.
کد خبر: ۸۷۱۴۸۵۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان در بازدید از مرکز نگهداری سالمندان گفت:خدمت به سالمندان خدمتی مقدس می باشد.

احمد غریوی افزود: علاوه بر رسیدگی ‌مطلوب از لحاظ جسمی و بهداشتی به سالمندان، آنچه برای این قشر از اهمیت بیشتری برخوردار است توجه به شرایط عاطفی و روانی آنان است زیرا رسیدگی به نیازمندان و آسیب‌دیدگان اجتماعی و به‌ویژه خدمت به اقشار سالمند از اصول مورد تأکید اسلام و وظیفه‌ای اخلاقی، انسانی و الهی است و خدمت در اینگونه مراکز خدمتی مقدس محسوب می شود.

وی با بیان اینکه خدمت به سالمندان ذخیره آخرت و تجدید روحیه برای مسوولان به منظور انجام حرکت جهادی است اظهار داشت: این سنت و فرهنگ نگهداری و مراقبت از سالمند باید در بین جوانان ایرانی حفظ و به نسل‌های آینده نیز منتقل شود.

همچنین مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه سالمندانی که در این خانه سالمندان حضور دارند ، سالمندان بی سرپرست و بد سرپرست می باشند گفت: جمعیت ما به سوی سالمندی پیش میرود و در آینده با چالشی به نام چالش سالمندی روبرو خواهیم شد که برای روبرو شدن با این اتفاق باید برنامه هایی داشته باشیم که یکی از این برنامه ها روی کار آمدن مردم و ایجاد تشکلهایی برای حمایت از سالمندان است.

محمدی افزود: باید محیط جامعه را برای حضور سالمندان که با محدودیتهایی روبرو هستند آماده کرد و همچنین 8.2 درصد جمعیت سالمند می باشد که یک درصد قوانین ما مربوط به این جمعیت می باشد که باید در سالهای آینده قوانینی برای حمایت از سالمندان تصویب و اجرا شود.

مدیر کل بهزیستی استان در پایان از حضور مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی و معاونین و سایر حاضرین برای حضور در این مرکز تشکر وقدردانی کرد و اظهار داشت: از ظرفیت خیرین استان باید در حد مطلوب استفاده شود که امیدواریم در بحث سالمندی نیز مؤسسات خیریه قوی و حمایتگر در آینده ایجاد شود.

ارسال نظرات