مسئول سازمان راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس(ع) عنوان کرد

همکاری راهیان نور و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای معرفی جاذبه های گردشگری استان اردبیل

مسئول سازمان راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس(ع) برای معرفی جاذبه های گردشگری استان اردبیل در راستای توسعه گردشگری تعالی بخش اعلام آمادگی کرد.
کد خبر: ۸۷۱۴۸۶۱
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، جلسه ای به منظور معرفی مکان های فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان در راستای توسعه گردشگری تعالی بخش با حضور معاون گردشگری، رئیس حراست و جمعی از کارشناسان این اداره کل و مسئول سازمان اردوئی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس(ع) صبح امروز برگزار شد.
معاون گردشگری استان در این جلسه با بیان اینکه گردشگری صنعتی فرابخشی است که مشارکت همه دستگاه های اجرایی مرتبط را می طلبد، افزود: 42 دستگاه مرتبط با گردشگری شناخته شده که هم‌افزایی این دستگاه‌های اجرایی از ضروریات توسعه گردشگری است.
قادر تقی زاده نقش تأثیرگذار راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس(ع) را به عنوان گردشگری نوستالژیک در آگاهی رساندن به جوانان نسل جدید در مورد رشادت های دوران دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی را یادآور شد و گفت: کاروان راهیان نور این مناطق جنگ‌زده و آثار به جا مانده از دوران دفاع مقدس را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کنند تا بازدیدکنندگان به درک درستی از هشت سال جنگ تحمیلی که در کتاب ها و فیلم ها دیده اند برسند.
وی با بیان اینکه 21 نقشه در استان شامل یک نقشه استانی، 10 نقشه شهرستان و 10 نقشه مراکز شهرستان های استان با تعیین یک هزار و 800 مختصات جغرافیای مناطق گردشگری و تأسیسات مرتبط استان با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی طراحی و تهیه شده است، اظهار داشت: در این نقشه ها برای نخستین بار مختصات جغرافیایی تمامی جاذبه های گردشگری و خدماتی چون آثار تاریخی و طبیعی و فرهنگی، تأسیسات گردشگری، جایگاه سوخت، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز تجاری، رستوران ها و مراکز پذیرایی بین راهی و حتی سرویس های بهداشتی ... گنجانده شده است تا هدایت و اطلاع رسانی گردشگران به مراکز مربوطه به راحتی انجام شود.
این مقام مسئول با اشاره به شناسایی نزدیک به 750 جاذبه گردشگری در استان اردبیل که بالغ بر 217 مورد آن به عنوان جاذبه قابل بازدید شناخته شده است، تصریح کرد: این استان دارای یک هزار و 800 اثر تاریخی است که 920 مورد آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
وی استان اردبیل را دارای 120 امامزاده، 110 چشمه آبگرم و سرد، 13مجتمع آبدرمانی و 37 منطقه نمونه گردشگری، 316 کوه بالای ارتفاع دو هزار متر، 54 نوع رشته صنایع دستی، 217 مرکز اقامتی، 34 دفتر خدمات مسافرتی و 21 مرکز پذیرایی بین راهی دارای مجوز توصیف کرد و گفت: آماده هستیم تمامی مشخصات و اطلاعات مربوط به جاذبه های گردشگری استان را در جهت توسعه گردشگری و اقتصادی و معرفی بیش از پیش این جاذبه ها در اختیار سازمان اردوئی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس (ع) قرار دهیم.
تقی زاده نسبت به همکاری دو جانبه با سازمان اردوئی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس (ع) برای جذب گردشگر در فصل های پیک و غیر پیک و انعقاد تفاهم نامه ای در این راستا اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت: باتوجه به اینکه گردشگری استان اردبیل، فصلی است، تأسیسات گردشگری آن در فصل غیر پیک دارای تخفیفات قابل توجهی است که می توان با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و راهیان نور استان از این فرصت در جهت جذب گردشگر در فصول غیر پیک نیز بهره جست.
در ادامه این جلسه سرهنگ پاسدار صالح زارعی مسئول سازمان اردوئی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس(ع) نیز با اعلام آمادگی کامل به منظور معرفی جاذبه های گردشگری استان، اظهار امیدوار کرد در راستای توسعه گردشگری تعالی بخش، اعضای بسیج سراسر کشور از قابلیت های گردشگری استان به ویژه در حوزه معرفی یادمان شهدا و سرداران دفاع مقدس بازدید کرده و با رشادت های عزیزان آشنا شوند./م
ارسال نظرات
آخرین اخبار