شورای شهر اردبیل به طرح استیضاح شهردار رأی مثبت داد

در صدوبیست و ششمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اعضای شورای شهر به طرح استیضاح شهردار اردبیل رأی مثبت دادند و لطف‌اللهیان از شهرداری اردبیل رفتنی شد.
کد خبر: ۸۷۱۴۸۶۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیم، در صدوبیست و ششمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل طرح استیضاح شهردار اردبیل مطرح شد که اعضای شورا با 9 رأی مثبت و 4 رأی مخالف به طرح استیضاح شهردار رأی دادند و طبق این رأی‌گیری لطف‌اللهیان از شهرداری اردبیل رفتنی شد.

زکی الله خوشبخت رئیس شورای شهر اردبیل در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه شهرداری اردبیل اقدامات مناسبی در راستای توسعه عمران و آبادانی شهر اردبیل انجام داده ولی برخی کم و کاستی ها و نارسایی ها موجب نارضایتی تعدادی از اعضای شورای شهر اردبیل شد که این موضوع را با تذکر به شهردار و طرح سوال از شهردار اردبیل مطرح کرده اند.

وی گفت: پاسخ شهردار اردبیل در مقابل سوالات مطرح شده دو نفر از اعضای شورای شهر برای اعضای سوال کننده شورا قابل قبول نبود و در این راستا طرح استیضاح شهردار اردبیل با تعداد بیشتر رای مثبت نسبت به رای مخالف کلید خورد.

رئیس شورای شهر اردبیل افزود: با رای گیری طرح استیضاح شهردار اردبیل 9 رای موافق و 4 رای مخالف به استیضاح شهردار اردبیل توسط اعضای شورا داده شد که با توجه به روند قانونی این موضوع شهردار اردبیل از سمت خود برکنار و باید سرپرست جدید برای اداره شهرداری اردبیل معرفی شود.

خوشبخت تصریح کرد: سرپرست شهرداری اردبیل باید از بدنه خود شهرداری بوده تا فعالیت های این مجموعه غیر فعال نماند که با تصمیم اعضای شورای شهر اردبیل سید مرتضی صفوی معاون طرح و برنامه شهرداری اردبیل به عنوان موقت و تا انتخاب شهردار جدید به عنوان سرپرست شهرداری اردبیل انتخاب شد.

*سیدمصطفی صفوی به عنوان سرپرست شهرداری اردبیل انتخاب شد‌

در ادامه با تصمیم اعضای شورای شهر اردبیل بعد از برکناری حمید لطف‌اللهیان از سمت شهردار اردبیل، سیدمصطفی صفوی به عنوان سرپرست شهرداری اردبیل انتخاب شد.

حمید لطف‌اللهیان، شهردار پیشین اردبیل در این جلسه بعد از رای‌گیری طرح استیضاح اظهار کرد: همه باید از قانون تمکین کنیم و مصلحت شهر اردبیل و تصمیم اعضای شورای شهر برای بنده قابل احترام است و امیدوارم در سنگری دیگر در خدمت مردم ولایی اردبیل باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار