خبرهای داغ:
گفتگو با سرپرستان جهادگر

اردوهای جهادی سال ۹۵ در شهرستان گرمه با حضور ۵۰ جهادگر در قالب ۴ گروه برگزاری شد

کد خبر: ۸۷۱۴۹۰۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج:محمدرضا نیازی سرپرست گروه جهادی مدافعان حرم شهر ایور که موفق به ساخت سرویس بهداشت و حمام برای نیازمندان این شهر شده‌ با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص اردوهای جهادی، اظهار داشت: یکی از برکات اردوهای جهادی این است که جوانان را به خودسازی، ایمان و انقلاب سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه با شرکت در اردوهای جهادی اول به خودمان خدمت می‌کنیم بعد به مناطق محروم، افزود: کسی که لذت کار جهادی را بچشد و برای خدا کار کند هرگز خسته نمی‌شود و من و دوستانم در طول این چند روز که به کار سازندگی مشغول هستیم جز نشاط و خرسندی احساس دیگری نداریم.

نیازی با بیان اینکه همت گروهای جهادی منجر به محرومیت‌زدایی می‌شود افزود: محرومیت‌زدایی در نهایت باعث نشستن لبخند بر لب قشر ضعیف جامعه خواهد شد و این بهترین ثمره اردوهای جهادی است.

 وظیفه ما ترویج اقتصاد مقاومتی در بین مردم است

خانم شیخ‌زاده مسئول گروه حامیان مردم که به همراه ۲۰ خواهر بسیجی بیش از ۷ روز در روستاهای شهرستان گرمه مشغول کار فرهنگی هستند محوریت امسال اردوهای جهادی را ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: در اردوی امسال بیش از ۲۰۰ نفر از بانوان روستاهای کرکی، برزنه، چهارچوبه و قزل حصار از کلاس‌های برگزارشده در این اردو استفاده نمودند.

وی افزود: این بانوان به‌صورت چرخشی در دوره‌های بافتنی، خیاطی، قرآن و احکام، چرم‌دوزی، هویه‌کاری، آشپزی، گلدوزی و رودوزی سنتی حضور یافتند.

شیخ‌زاده افزود: با توجه به سطح بالای ایمان و اراده مردمان روستا و همت و پشتکاری که با وجود محدودیت‌ها و کمبودها شاهد هستیم به‌طورقطع می‌توان گفت در صورت حمایت نسبی از استعدادهای روستا و توجه به نیازهای آنان آینده روشنی در انتظار روستاهای کمتر توسعه یافته است.

سرگروه اردوی جهادی گرمه با اشاره به ضرورت تدوین برنامه ویژه برای استمرار اردوهای جهادی و اجرای کلاس‌های فرهنگی، خواستار برگزاری این اردوها در طول سال شد.

وی با بیان اینکه بسیج خواهران برای ادامه حرکت‌های جهادی در روستاهای محروم، عزم خود را جدی‌تر کرده است اضافه کرد: تلاش ما در پایگاه‌های بسیج این است که با حضور در میان مردم باصفای روستاها ضمن خدمت‌رسانی به این عزیزان اعتماد عمومی به نظام را افزایش داده و روح امید را در جامعه روستایی زنده و پویا نگاه داریم.

شیخ‌زاده ادامه داد: در چند سال اخیر فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر موضوع اقتصاد مقاومتی و تأکید بر این مبحث قرارگرفته و وظیفه ما در این خصوص ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در بین مردم است.

بهترین دستاورد اردوی جهادی ترویج سبک زندگی اسلامی است

رسول متین سرپرست گروه جهادی عمار گرمه نیز با بیان اینکه تاکنون بهسازی یک واحد مسکونی و کمک در ساخت پایگاه بسیج در دستور کار این گروه قرار گرفته است؛ اردوهای جهادی را یک فرهنگ دانست و افزود: برگزاری این اردوها توسط جوانان پرنشاط و باانگیزه باعث تزریق امید و شادابی به مناطق محروم می‌شود.

 

وی افزود: جوانانی که آستین بالا می‌زنند و دستشان به بیل و کلنگ برای ساخت‌وساز آبادانی و رفع محرومیت از مردم بی‌بضاعت آشنا می‌شود دیگر دچار چالش‌های فرهنگی نخواهند شد و این کاری است که دفاع مقدس برای جوانان نسل گذشته انجام داد.

متین گفت: یکی از زیباترین صحنه‌های اردوهای جهادی خدمات به قشر محروم است که وقتی نیاز انسانی کم‌بضاعت در مناطق محروم رفع می‌شود زیبا و خوشحال کننده است.

وی اردوهای جهادی را نماد عملی اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: فرهنگ اردوی جهادی بایستی در مرحله اول در کشور تقویت و پس از آن به همه جوامع صادر شود تا محرومیت از میان مردم به‌ویژه مسلمانان جهان رخت بربندد.

این معلم گرمه‌ای بزرگ‌ترین دستاورد اردوهای جهادی را ترویج سبک زندگی اسلامی دانست و افزود: این دستاورد اردوهای جهادی بسیار تأثیرگذارتر و عمیق‌تر از تمام بناهایی است که در این اردوها ساخته می‌شود.

منبع:کاظمی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار