خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۷۱۴۹۱۹
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج: حجت‌الاسلام امانی امام‌جمعه موقت گرمه گفت: انسان مؤمن بایستی بر اساس تقوای گریز همواره از مهلکه گناه که ممکن است ماهواره، فضای مجازی و مجالس آلوده باشد دوری کند.

وی تقوای گریز، پرهیز و ستیز را سه نوع تقوا نام برد و افزود: امروز باید در مقابل دشمنانی که ارزش‌های ما را هدف قرار داده‌اند از تقوای ستیز استفاده نموده و با استکبار به پیکار برخاست.

حجت‌الاسلام امانی با اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان، این نهاد را دیده‌بان تیزبین و هوشمند نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: این نهاد مقدس در زمان مشروطیت و سلطنت نیز با عناوین مختلف وجود داشته است.

وی با بیان اینکه ۶ فقیه و ۶ حقوقدان شورای نگهیان کار بررسی مغایرت و عدم مغایرت مصوبات مجلس با قانون اساسی و شرع مقدس را انجام می‌دهند افزود: شورای نگهبان در سایر کشورهای نیز وجود دارد و این شورا مختص جمهوری اسلامی نیست.

امام‌جمعه موقت گرمه گفت: دشمن و برخی عوامل داخلی آن امروزه به اختیارات شورای نگهبان در خصوص نظارت بر انتخابات حساس شده‌اند و دلیل آن تلاش برای هم کمرنگ کردن نقش این نهاد نظارتی و رخنه در بدنه نظام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دریافت‌کنندگان ‌حقوق‌های نجومی را خیانتکاران به ملت و بیت‌المال خواند و افزود: لازم است تا نهادهای متولی و نظارتی با جدیت تمام با چنین مسئولانی که به بیت‌المال تعرض نموده و یا با صدور دستورالعمل زمینه فساد را ایجاد نموده‌اند برخورد نمایند.

خطیب نماز جمعه گرمه همچنین با اشاره به ۲۷ تیرماه سالروز صدور قطعنامه ۵۹۸ اظهار داشت: اینکه امام خمینی (ره)بیان می‌کند قبول این قطعنامه همچون نوشیدن جام زهر است مشخص‌کننده این واقعیت است که معمار کبیر انقلاب اسلامی موافق این توافق‌نامه نبوده است.

وی گفت: اگر ایمان، تعبد و روحیه انقلابی رهبران جامعه اسلامی در وجود مردم، مسئولان و بسیجیان وجود داشته باشد هیچ‌گاه شرایطی پیش نخواهد آمد که رهبری مجبور به نوشین جام زهر شود.

امام‌جمعه موقت گرمه با طرح این سؤال که آیا در شرایط فعلی دیدگاه مردم و مسئولان با دیدگاه رهبری در خصوص کشورهای عراق، فلسطین، سوریه و مسئله اقتصاد مقاومتی یکسان است؟ افزود: اگر از رهبری فاصله بگیریم مسئله جام زهر تکرار خواهد شد و مردم بایستی همچون سربازی فداکار همواره در صحنه بوده و حامی ولایت‌فقیه باشند.

وی در پایان رمز پیروزی در همه عرصه‌ها را اتحاد و همدلی عنوان کرد و بر افزایش این مهم در بین مردم و مسئولان تأکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها