وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

سرمایه گذاری 200 میلیارد تومانی در صنعت سیمان و بتن دورود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سرمایه گذاری 200 میلیارد تومانی در صنعت سیمان و بتن دورود خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۴۹۸۴
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، علی ربیعی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع کشت و صنعت لرستان در جمع خبرنگاران گفت: بنابر تفاهمی که روز گذشته بها استاندار لرستان صورت گرفت سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی در صنعت سیمان و بتن دورود صورت می گیرد.

وی افزود: در این رابطه بانک‌های عامل نیز برای اجرای طرح مشخص‌شده‌ا ند که با اجرای آن اشتغال‌ زایی خوبی انجام می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صندوق‌های این ورزاتخانه‌د اری شش واحد تولیدی در استان لرستان هستند، افزود: یکی از این واحدها شرکت پگاه است که یکی از برنامه‌های ما توسعه‌این شرکت است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: تعدادی کارخانه وابسته به این وزارت خانه در استان لرستان وجود دارد که تلاش کردیم که با افزایش سهام آن‌ها و سرمایه‌گذاری جلوی تعطیلی آن‌ها را بگیریم.

وی بیان کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری این وزارتخانه شرکت‌های توسعه‌ای نیستند بلکه شرکت‌های سودآور سرمایه‌ای برای کارگران محسوب می‌شوند که البته بحث توسعه استان‌ها نیز برای ما مهم است.

ربیعی یکی از اولویت‌های دولت یازدهم را احیا بنگاه‌های تولیدی راکد و افزایش ظرفیت‌های تولیدی دانست و گفت: برخلاف شایعاتی که در مورد تعطیلی بنگاه در این دولت مطرح می‌شود شاهدیم که بنگاه‌های راکد در حال احیاء هستند که نمونه آن‌ها در استان لرستان مجتمع کشت و صنعت، کفش غزال دورود و صنایع غذایی گهر است.

وی تصریح کرد: تعطیلی واحدهای تولیدی در یک بازده زمانی یک یا دوساله صورت نمی‌گیرد بلکه تا یک صنعت به تعطیلی کشیده شود 10 زمان می‌برد که بااین‌وجود تعطیلی این واحدها را نمی‌توانیم به دولت یازدهم نسبت دهیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی‌های رئیس‌جمهور در تبلیغات انتخاباتی بحث رکود بنگاه‌های اقتصادی بود اما متأسفانه شایعاتی وجود دارد که تعطیلی بنگاه‌ها را به دولت نسبت می‌دهند.

وی اظهار داشت: بخشی از سیاست‌های ما در بخش اشتغال احیاء بنگاه‌های راکد است و این جزو استراتژی اولیه دولت بوده است.

ربیعی بابیان اینکه خبرهای خوبی از احیاء متعدد واحدهای تولیدی خواهیم داشت، افزود: یکی دیگر از سیایت های دولت افزایش ظرفیت خالی در بنگاه‌های تولیدی است که امیدواریم در قالب نظام تأمین اعتبار و نظام بررسی‌های کلینیکی و حل مسئله در منطقه، ظرفیت تولیدی افزایش یابد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به ظرفیت‌های تولید گل در کشور اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون در هر هکتار 25 کیلوگرم گل تولید می‌شود که با توجه به برنامه‌های که در دست اقدام است این میزان به 70 تا 80 کیلوگرم افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه هر هکتار اراضی تولید گل 8 نفر اشتغال‌زایی دارد، عنوان کرد: استاندارد تولید گل در دنیا 100 کیلوگرم در هکتار است که دسترسی به آن مسیر سختی است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار