خبرهای داغ:
کارگردان و نویسنده تئاتر «مهنا» گفت:این نمایش به روایت زندگی خلبان شهید عباس دوران از زبان همسرشهید می‌پردازد و از نیمه مرداد در شیراز به روی صحنه می‌رود.
کد خبر: ۸۷۱۵۰۸۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

بهرام میرزایی از اجرای تئاتر «مهنا» در شیراز خبر داد و اظهار داشت: این تئاتر روایت زندگی شهید عباس دوران از زبان همسرش است که از زمان حال شروع می‌شود پس از آن به مرورخاطرات آغازین زندگی شخصی شهید دوران با همسرش تا زمان شروع جنگ، شهادت و بعد از آن می‌پردازد.

 و ی گفت: همزمان با پیشرفت قصه استراتژی نظامی عملیات استشهادی شهید دوران در قالب ویدئو آرت به نمایش گذاشته می‌شود و دوباره به زمان حال بازمی‌گردد و حتی در پایان اشاره‌ای گذرا نیز به شهدای مدافع حرم دارد.

کارگردان مهنا با بیان اینکه این نمایش رئال است ولی در بخش‌های کوچکی نیز از فضای سورئال بهره گرفته شده است، افزود: تلاش شده که نمایش از خاطرات مستند خانواده شهید دوران، کتب چاپ شده و فیلم‌های منتشر شده انتخاب شود و با نگاهی نو و جدید بیان آن خاطرات و پیوندش با مسائل اجتماعی امروز به کار برده شود.

میرزایی علت انتخاب این موضوع را در وهله اول علاقه و ارادت شخصی به شهدا و پس از آن ادای دین هنر تئاتر به قهرمانان دفاع مقدس اعلام و خاطرنشان کرد: در زندگی شهید دوران به عنوان یک شهید ملی آنقدر ابعاد دراماتیک به چشم می‌خورد که می‌تواند دستمایه تولید چندین نمایش یا فیلم باشد اما متاسفانه در این زمینه کم کار شده است.

کارگردان و نویسنده تئاتر مهنا با اشاره به اینکه 7 بازیگر اصلی و متناسب با موقعیت اجرا 10 بازیگر فرعی در این نمایش شرکت دارند، تصریح کرد: پیش تولید کار از آبان 94 شروع شد و پس از تحقیق و مطالعه زیاد کار تمرین از بهمن 94 شروع و تا امروز ادامه داشته و هر جلسه کار با تحقیق و تفحص و مطالعه بر ابعاد شخصیت شهید همراه بوده است.

وی بیان کرد: این تئاتر به همت و تلاش فرماندهی و عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی شهید دوران و همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و اداره ارشاد اسلامی شهرستان شیراز آماده شده و با وجود تلاش عقیدتی سیاسی پایگاه برای نمایش در 30تیر، سالگرد شهادت شهید دوران، این امکان فراهم نشد و از نیمه دوم مردادماه به مدت یک ماه در  شیراز به روی صحنه می‌رود.

میرزایی بیان کرد: سینما 19 بهمن پایگاه هوایی شهید دوران، تالار اداره ارشاد شیراز، تالار حافظ و تالار بنیاد حفظ آثار استان فارس از جمله مکان‌هایی است که این نمایش در آنها اجرا می‌شود و تمهیداتی در زمینه اجراهای میدانی و خیابانی اندیشیده شده و  اجرا در شهرستان‌ها در برنامه آینده مد نظر قرار گرفته است.

نویسنده وکارگردان تئاتر مهنا گفت: در این تئاتر تلاش شده که درد و رنج خانواده شهدا از رخداد جنگ و مسائل مربوط به دفاع مقدس با نگاهی نزدیک به واقعگرایی و پرهیز از شعار زدگی و مقدس‌مآبی شهدا نشان داده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها