خبرهای داغ:
مراسم تشییع و خاکسپاری حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی هاشمی امام جمعه پیشین شهر خاوران که چند سال پیش در اجلاس سراسری ائمه جمعه کشور به عنوان مسن‌ترین امام جمعه معرفی شده بود برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۵۱۰۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
مردم شهیدپرور شهر خاوران و شهرستان جهرم  امروز در مراسمی باشکوه پیکر این عالم فرزانه را از مصلای نماز جمعه خاوران تا گلزار شهدا تشییع و در جوار قبور مطهر شهدا خاکسپاری کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی که در اجلاسیه ائمه جمعه کشور در سال 92 به عنوان کهن سال‌ترین امام جمعه کشور معرفی شده بود، سه شنبه 28 تیرماه در سن 96 سالگی به سبب کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

این عالم جلیل‌القدر در شمار افراد نادری بود که از سال‌‌ها پیش از انقلاب روح مجاهدت و مبارزه در راه خدا و عدم تسلیم در مقابل ظلم و سلطه طاغوتی را در بیان و عمل خود آشکار ساخت و در دوره اختناق یکی از چهره‌های مبارز شهرستان جهرم به شمار می‌رفت. تلاش خستگی ناپذیر وی در اوان مبارزات عمومی مردم و سپس با آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، رهبری فعالانه مردم بخش خفر و شهر خاوران از جمله برگ‌های زرین عمرش است.

آشنایی حجت‌الاسلام هاشمی با امام  خمینی (ره)  به سالهای قبل از خرداد 1342 برمی‌گردد. همیشه از نهضت امام در تمام دوران حمایت می‌کرد و بارها خدمت امام می‌رسید.همچنین بعد از رحلت امام (ره) مدافع ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری بوده است.

شب گذشته نیز آئین وداع با پیکر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی هاشمی، با حضور ائمه جمعه کشور در مصلای جمعه شهر خاوران برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها