مسئول نمایندگی ‌ولی فقیه در سپاه قدس

حیات امروز ما مدیون شهدای مدافع حرم است/ شهدای مدافع حرم برای دفاع از ارزشها و ‌آرمان‌های اسلام خاک نمی‌شناسد

حجت‌الاسلام شیرازی گفت: مدافعان حرم برای حفظ ارزشها و دفاع از اسلام حتی فراتر از مرزهای جغرافیایی به دفاع از ارزش‌های اسلام پرداختند و حیات امروز ما مدیون شهدای مدافع حرم است.
کد خبر: ۸۷۱۵۳۳۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی شیرازی عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام مجید سلمانیان که ‌با حضور آیت‌الله حسینی‌ همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولین، مدیران شهر کرج ، جمعی از خانواده شهدا در مصلی امام خمینی(ره) کرج برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که تفقّه در دین دارند و کالبد شکافی می کنند و برای ملت و جامعه خود تبیین می کنند،علمایی هستند که در مسیر دین حرکت کرده و برای تاثیر گذاری در جامعه خود را آماده می کنند، وارثان پیغمبر هستند.

حیات امروز ما مدیون شهدای مدافع حرم است/ شهدای مدافع حرم برای دفاع از ارزشها و ‌آرمان‌های اسلام خاک نمی‌شناسد

مسئول نمایندگی ‌ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به اینکه این دانشمندان تنها ترسشان از خداوند است افزود: این عالمان دین آگاهی توام با عمل دارند و عامل به آنچه می دانند هستند و مطابق با حدیث شریفی از امام صادق(ع) فعل و قولشان،عمل و گفتارشان یکی است و به آنچه می گویند عمل می کنند.

وی با بیان اینکه اگر عالمی دارای این ویژگی ها بود جایگاهش نزد نزد خداوند رفیع تر است گفت: طبق حدیثی از پیامبر اکرم (ص) این عالمان دین نزدیکترین درجه را به جایگاه پیامبر دارند و یک درجه پایین تر قرار دارند که دلیل آن هم مقام رسالت نبی اکرم (ص)است.

حجت الاسلام شیرازی با اشاره به این مطلب که تنها دو گروهِ مجاهدان فی سبیل الله و عالمانِ متعهد و با تقوا از این جایگاه خاص و ویژه برخوردار هستند بیان داشت: فضیلتی که میتواند کامل تر شود زمانی است که فرد هم عالم،هم عامل و هم شهید باشد و روحیه شهادت طلبی را با عمل خود در جامعه تبیین کند و با عمل در مقابل ظلمِ ظالم و طاغوت ایستادگی کنند.


مسئول نمایندگی ‌ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به جایگاه ویژه شهادت که نعمت بزرگی محسوب می شود بیان کرد: در کشورمان کسانی که شیفته شهادت هستند بسیارند اما خداوند این نعمت را تنها به افراد اندک و در خانه های خاص می دهد.

وی با اشاره به سخنان رهبری که این شهدا قبل از شهادت جزو اولیای الهی بوده اند با بیان حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) گفت: من دوست دارم در راه خدا بجنگم و شهید شوم و این آرزوی پیامبر اکرم (ص) بوده است .

حجت الاسلام شیرازی با اشاره به خصوصیات شهید سلمانیان که هم عالم دین، و هم مرد مبارزه با کفر و استکبار است بیان داشت: عالمی که روحیه شهادت‌طلبی را در دعوت به ایستادگی در مقابل استکبار و طاغوت ترویج نماید کاری بسیار بزرگ انجام داده است.

وی تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری شهدای مدافع حرم با شهدای 8 سال دفاع مقدس متفاوتند و باید گفت، اجر شهید مدافع حرم که برای دفاع از جبهه مقاومت، اسلام، ارزشها و آرمان ها حرکت می کند و برای دفاع از ارزشها و ‌آرمان‌های اسلام خاک نمی‌شناسد ثواب بیشتری می‌برند و اجر آنها در برابر شهدای دیگر بیشتر است.

مسئول نمایندگی ‌ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به اینکه اگر این شهدا نبودند اثری از اسلام، ارزش ها، قرآن، و جمهوری اسلامی در جامعه نبود گفت: در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن یک عده آگاهانه به همه دنیا و دنیا پرستی پشت کرده اند و راه شهادت را دنبال می کنند.

 حجت الاسلام مجید سلمانیان، اوایل اردیبهشت ماه سال جاری از شهرستان فردیس برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حرم حضرت رقیه(س)، به سوریه اعزام شد و در تاریخ هفدهم اردیبهشت در منطقه خان‌طومان حلب، توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید و پیکر مطهرش تاکنون مفقودالاثر است.

حیات امروز ما مدیون شهدای مدافع حرم است/ شهدای مدافع حرم برای دفاع از ارزشها و ‌آرمان‌های اسلام خاک نمی‌شناسد

حیات امروز ما مدیون شهدای مدافع حرم است/ شهدای مدافع حرم برای دفاع از ارزشها و ‌آرمان‌های اسلام خاک نمی‌شناسد
ارسال نظرات
پر بیننده ها