خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت:کمیته بانوان در بنیاد بیماران خاص استان با هدف خدمت‎رسانی بیشتر به بانوان و خانواده راه اندازی می شود.
کد خبر: ۸۷۱۵۳۳۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان،کلثوم غفاری پیش ازظهر امروز در دومین نشست علمی تخصصی سازمان‎های مردم‌نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده استان گلستان اظهار کرد: این کمیته باهدف خدمت‎رسانی بیشتر به بانوان چه آن‌هایی که خود دچار بیماری خاص بوده و چه آن‌هایی که مراقبت و تیمارداری از بیماران خاص را بر عهده‌دارند، راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: توانمندسازی و آموزش برای مقابله و برخورد با بیماران خاص و تحمل رنج بیماری یکی از برنامه‌هایی است که توسط این کمیته به اجرا گذاشته می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از برگزاری همایش بانوان تأثیرگذار توسط بنیاد بیماری‌های خاص استان خبر داد و تصریح کرد: این همایش روز سه‎شنبه 12 مردادماه جاری برگزار می‎شود.

وی همچنین به نقش سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در پویایی و شادابی جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: در تجمیع استعداد و توانمندی سازمان‎های مردم‌نهاد نیرو و پتانسیل بسیار بزرگی نهفته که اگر تجمیع شوند حتماً نتیجه‎بخش خواهد بود.

غفاری با تأکید بر اینکه حرکت انفرادی شاید ما را به اهداف نزدیک کند اما موجب هدر رفت نیروی زیادی خواهد شد، متذکر شد: استفاده از تجربیات مانع دوباره‎کاری می‎شود ازاین‌رو سازمان‌های مردم‌نهاد باید بیش‌ازپیش باهم در ارتباط بود و از برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده یکدیگر آگاه باشند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان همچنین از ابلاغ برنامه‎های امور بانوان در دهه کرامت و روز دختر به مشاوران دستگاه‎های اجرایی خبر داد.

وی همچنین به اولویت‌های موجود در حوزه زنان اشاره و اضافه کرد: آموزش و اشتغال و کارآفرینی بانوان از موضوعاتی است که باید موردتوجه همه سمن‌ها قرار گیرد.

غفاری توجه به موضوع بهداشت و سلامت در امر خانه و خانواده به‌ویژه بانوان را بسیار هم و بااهمیت خواند و افزود: بانوان باید به‌سلامت خودشان بیشتر اهمیت دهند زیرا سلامت خانواده متأثر از سلامت بانوان است.

به گفته مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان تحرک، شادابی، ورزش، پر کردن اوقات فراغت، کاهش آسیب‎های اجتماعی، مصرف بهینه انرژی، اهدای خون، توجه بیش‌ازپیش به محیط‌زیست از مواردی است که سمن‌های فعال در حوزه بانوان باید به آن بیشتر توجه کنند.

غفاری بالاترین میزان مرگ‌ومیر در بین بانوان را ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی که ریشه در کم‌خونی دارد، دانست و گفت: آمار اهدای خون بسیار کم است و با توجه بیشتر به این حوزه می‌توان به کاهش آسیب‌ها کمک کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها