خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم از اجرای طرح حفظ مجازی قرآن برای نخستین بار در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۵۴۷۳
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، با بیان اینکه 2 سال پیش‌طرحی با استفاده از ظرفیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و جامعه قرآنی در مورد استعدادیابی قرآنی نوجوانان ارائه شد، اظهار داشت: در این طرح مقرر شد که آزمونی از نوجوانان در مورد قرائت تقلیدی و از چند سوره منتخب گرفته شود و پس از ارزیابی آن‌ها به افراد منتخب آموزش‌های لازم داده شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم بابیان اینکه در آن زمان سازمان اوقاف بحث مسابقات قرآنی را به آموزش‌ و پرورش واگذار کرد و امکان اجرایی شدن طرح به وجود نیامد، افزود: قبل از سال 94 مسابقات قرآنی اوقاف در دو مرحله شکوفه‌ها مخصوص افراد زیر 16 سال و بزرگسالان بود اما اجرای آن به‌صورت امانت به آموزش‌وپرورش واگذار شد.

 عزیزی با اشاره به طرح حفظ مجازی قرآن که برای نخستین‌بار در استان قم اجرا می‌شود، گفت: همان‌طور که می‌دانیم مرکز حفظ قرآن سازمان اوقاف در قم است و قبلاً این کار به‌صورت متمرکز انجام می‌شده به این معنا که در همه استان‌ها ثبت‌نام انجام می‌گرفت و از خود قم تماس تلفنی با متقاضیان صورت می‌گرفت اما انجام این کار در حال حاضر به ادارات استان‌ها واگذارشده است.

وی تصریح کرد: استان قم در این رابطه 250 نفر سهمیه دارد و بنا بر صحبت‌های صورت گرفته با جامعه قرآنی و درخواستی که امام‌جمعه پردیسان داشتند این کار در منطقه پردیسان قم در حال انجام است و در حال حاضر این کار برای نخستین بار در استان قم در حال انجام است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در چهار سال گذشته حفظ مجازی قرآن کریم به‌صورت جداگانه از سوی استان‌ها انجام می‌شود، گفت: در این طرح همه رده‌های سنی می‌توانند شرکت کنند و تفاوتی ندارد که چه افرادی در این طرح شرکت کنند.

عزیزی بیان کرد: طرح حفظ مجازی قرآن در پردیسان به‌صورت منطقه‌ای انجام می‌گیرد و به‌صورت عمومی نیز این کار در چند امامزاده ناحیه یک و دو معرفی‌شده‌اند که در این امامزاده‌ها ثبت‌نام صورت می‌گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها