خبرهای داغ:
لاریجانی در دیدار با جمعی از مردم منطقه نیروگاه قم:
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حمایت از حوزه امنیتی و دفاعی کشور، گفت: لازمه توسعه اقتصادی حمایت و تقویت بخش دفاع و امنیت کشور است.
کد خبر: ۸۷۱۵۴۹۲
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی لاریجانی در دیدار با جمعی از مردم منطقه نیروگاه با اشاره به جایگاه نخبگان در آبادانی کشور گفت: باید از ظرفیت‌های فکری و برنامه‌های نخبگان استان به خوبی استفاده شود از این رو باید مکانیزمی در کشور ایجاد شده تا رفت و آمد فکری میان نخبگان ملی و استانی صورت گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به کمبودهای منطقه نیروگاه شهر مقدس قم، گفت: قطعا این منطقه نیازمند امکاناتی همچون امکانات ورزشی، درمانی، تفریحی و کتابخانه است که باید این مسائل بررسی و سرمایه‌گذاری های لازم صورت گیرد همچنین لازم است که اتاق فکری در این منطقه برای توسعه امکانات تشکیل شود که پس از آن این مسائل را می‌توان در سطوح استانی و ملی نیز تعمیم داد.

لاریجانی تصریح کرد: یکی از مشکلات کنونی شهر قم این است که در سرمایه گذاری‌ها از بخش‌های خصوصی استفاده نمی‌شود از این رو اقتصاد زمانی توسعه پیدا می‌کند که مردمی باشد.

وی با اشاره به اقدامات عربستان سعودی علیه جمهوری اسلامی گفت: متأسفانه سعودی‌ها در برابر ایران دشمنی می‌کنند وقطعا این کارها به ضرر اسلام است.

رئیس مجلس با اشاره به وضعیت بحرانی منطقه تصریح کرد: هیچ‌وقت وضعیت منطقه بعد از جنگ جهانی دوم مانند شرایط کنونی نبوده و همه کشورها به استثنای ایران هر روز درگیر مبارزه با تروریسم هستند که این بسیار نگران کننده است زیرا مسائل تروریستی ایستایی ندارد و مهاجر است می تواند جاهای مختلف را تهدید کند.
لازمه توسعه اقتصادی تقویت بنیه دفاعی و امنیتی کشور است

احساس مسئولیت جمهوری اسلامی برای مبارزه با تروریسم امر درستی است
وی تصریح کرد: البته خوشبختانه جمهوری اسلامی از یک اقتدار و هوشیاری خوب در حوزه امنیتی منطقه برخوردار است همچنین احساس مسئولیت جمهوری اسلامی برای مبارزه با تروریسم امر درستی است.

لاریجانی بر لزوم حمایت از حوزه امنیتی و دفاعی کشور تأکید کرد و گفت: لازمه توسعه اقتصادی حمایت و تقویت بخش دفاع و امنیت کشور است.

وی اظهارات دبیر کل سازمان ملل در مورد فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی نسنجیده خواند و افزود: این اظهارات حرف نادرستی بوده زیرا ما باید از خودمان دفاع کنیم و قطعا تقویت مسائل دفاعی اولویت هر کشور است.

رئیس مجلس ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات در شرایط کنونی منطقه این است که بعد از انقلاب برخی کشورها اقداماتی را صورت دادند تا حقایق منطقه روشن نشود، آنها ایران را در آن زمان به حمایت از تروریسم متهم می کردند اما حال مشخص شده که کدام کشورها حامی تروریسم هستند و نتایج آن در آینده معلوم می‌شود از طرفی دیگر شرایط کنونی منطقه موجب شده که کشورهای ریشه دار در این عرصه مشخص شوند و همچنین شفاف شده که کدام کشورها با پول و سرمایه برای خود اقتدار ایجاد می کنند از این رو ایران کشوری مقتدر، متمدن، بزرگ، قدرتمند، ریشه دار و اصیل است و کارشناسان و مقامات بسیاری از کشورها به این مسئله اذعان کرده اند.

وی با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی از گروه های مقاومت از جمله حزب الله گفت: اگر ما از حزب الله حمایت می کنیم برای آن استدلال داشته و آن را پنهان نمی کنیم اما برخی کشورها از گروه‌های تروریستی مانند جبهه النصره حمایت کرده و آن را پنهان می‌کنند.

اولویت نخست کشور در شرایط کنونی بهبود وضعیت اقتصادی است
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین شامگاه پنجشنبه با حضور در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در جمع مردم منطقه شادقلی خان شهر مقدس قم گفت: اهالی و مردم این منطقه افرادی اصیل، شریف و نجیب هستند البته این منطقه دارای محرومیت هایی است از این رو مسئولان استان باید به این مسائل توجه کرده و آنها را مورد رسیدگی قرار دهند.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی کشور آزمون جدیدی برای ما است، افزود: در این شرایط باید به آبادانی کشور توجه شود زیرا در شرایط کنونی اوضاع منطقه بسیار آشفته بوده اما کشور ما بسیار امن است و باید از این فرصت ها به خوبی استفاده کرد.
لازمه توسعه اقتصادی تقویت بنیه دفاعی و امنیتی کشور است

لاریجانی با اشاره به وجود جوانان بیکار در استان قم تصریح کرد: به طور حتم باید تمام تلاش ها برای تحقق رونق تولید صورت گیرد تا پس از آن اشتغال ایجاد شود از این رو وظیفه انقلابی افراد در شرایط کنونی این است که برای رونق تولید تلاش جدی انجام دهد البته رهبر معظم انقلاب بارها بر اهمیت روحیه انقلابی و مجاهدانه تاکید کردند.

برای توسعه کشور باید جوانان دارای شغل باشند
وی با بیان اینکه جوانان کشور سرمایه بزرگ ایران هستند، گفت: برای توسعه کشور باید جوانان دارای شغل باشند وگرنه آسیب های بسیاری به وجود می آید از طرف دیگر رهبری فرموده اند که در شرایط کنونی اولویت نخست کشور بهبود وضعیت اقتصادی است از این رو مسئولان باید در جهت حمایت از این حوزه به ویژه بخش کشاورزی، دامداری و صنعت اقدام کنند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در شرایط کنونی برخی از صنایع قم دچار رکود هستند البته وضع استان قم نسبت به کل کشور بهتر است اما باید تلاش شود این مشکلات کاملاً رفع شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته از سوی دولت و مجلس برای ساماندهی و بهینه سازی مصرف آب در کشور گفت: اقدامات و برنامه های بسیاری به ویژه در حوزه کشاورزی برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار صورت گرفته البته باید در این حوزه سرمایه‌گذاری سنگینی انجام شود زیرا در شرایط کنونی براساس آمارها ۹۰ درصد از آب منابع آبی کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.

لاریجانی با اعلام اینکه برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به اعتباری حدود ۵ هزار میلیارد تومان نیاز است، افزود: البته برای مهار آبهای مرزی نیز دولت و مجلس اعتباری حدود ۸ میلیارد دلار اختصاص داده اند از طرفی دیگر توجه به وضعیت آب استان قم به ویژه در حوزه کشاورزی بسیار ضروری است و در این رابطه باید موضوع اصلاح الگوی کشت و اجرای آبیاری های تحت فشار مورد توجه قرار گیرد.

روستاهای استان قم شناسنامه اقتصادی دریافت می کنند
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در دیدار با مردم و خانواده شهدای روستای ابرجس، بیدهند و کرمجگان با اشاره به وضعیت روستاهای استان قم گفت: در یک سال اخیر من بازدیدهای بسیاری را از روستاهای استان قم داشته ام در شرایط کنونی به نظر می رسد که با این وضع روستاها در حال خالی شدن هستند و این مناطق ظرفیت اقتصادی برای نگه داشتن مردم و جلوگیری از مهاجرت را ندارد از این رو به دنبال اجرای طرحی هستیم تا از این مسائل جلوگیری شود.
لازمه توسعه اقتصادی تقویت بنیه دفاعی و امنیتی کشور است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در هر روستا افراد متمول و دارای سرمایه وجود دارند که غالباً آنها از روستاها خارج شده و به شهرها آمده اند حال به نظر من می بایست ستادی متشکل از سازمان های جهاد کشاورزی وصنایع و بخش های پشتیبانی مالی در روستاها تشکیل شده و برای هر روستا شناسنامه اقتصادی ایجاد شود تا ظرفیت های آنها در حوزه های مختلف از جمله گردشگری، معدن و صنعت شناسایی گردد که درنهایت سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری براساس ظرفیت های هر استان جذب کنیم و برای اجرای پروژه ها از سوی این افراد تسهیلات بانکی اعطا شود.

لاریجانی ادامه داد: در شرایط کنونی بسیاری از روستاها امکانات زیربنایی دارند اما چون چرخه اقتصادی در این مناطق وجود نداشته در نهایت مردم از روستاها مهاجرت می‌کنند.

مسئله کمبود آب روستاهای قم پیگیری می‌شود
وی با بیان اینکه قطعا مسئله کمبود آب روستاهای استان قم پیگیری می‌شود، گفت: در شرایط کنونی برنامه ریزی مناسبی برای گازکشی و آبرسانی به روستاهای قم وجود دارد و دغدغه ما در شرایط کنونی این است که جلوی مهاجرت گرفته شود.

رئیس مجلس با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای نخبگان در توسعه کشور افزود: به طور حتم باید از این استعدادها به خوبی استفاده شود از این رو به نظر من می بایست پلی میان نخبگان ملی و نخبگان استانی برقرار شود زیرا در شرایط کنونی به علت نبود احزاب ارتباطی میان نخبگان ملی و استانی وجود ندارد از طرفی دیگر همچنین باید ارتباطات میان نخبگان و جامعه حقوقدانان با بخش های مختلف و کارشناسی مجلس و حوزه تقنین صورت گیرد.

وی تصریح کرد: استان قم در سال های پس از انقلاب دارای جمعیت بسیار گسترده ای شده و از طرف دیگر شهرسازی در این استان رشد کرده اما شرایط اقتصادی برای تولید ثروت تقویت نشده است که باید این مسائل مورد توجه قرار گیرد.

قم می‌تواند دارای یک فرودگاه فعال باشد
لاریجانی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه مترو شهر قم گفت: اجرای این پروژه بسیار ضروری است زیرا قطعا در آینده مشکل ترافیک، حمل و نقل و آلودگی هوا در شهر قم ایجاد می شود از این رو اجرای پروژه مترو می تواند در جلوگیری از این مسائل بسیار موثر باشد. از طرف دیگر در شرایط کنونی شهرداری قم دچار بدهی است که ما در تلاش هستیم که این مسائل و مشکلات حل و فصل شود تا فشار از این نهاد برداشته شده تا آبادانی شهر سرعت بیشتری پیدا کند.

وی ادامه داد: قطار سریع السیر تهران، قم، اصفهان نیز از طریق سرمایه گذاری فاینانس در حال اجرا است که امیدوارم تا ۳ سال آینده به اتمام برسد. یکی دیگر از مسائل خروجی فرودگاه شهر قم است که در این رابطه مشکلات و موانعی وجود داشت که خوشبختانه راه حل هایی برای آن پیدا شده و قم می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های گردشگری، زیارتی و ازدیاد جمعیت دارای یک فرودگاه فعال باشد.

رئیس مجلس بر لزوم حمایت از صنایع استان قم تأکید کرد و گفت: قطعا سرمایه گذاری در حوزه صنعت موجب کاهش آمار بیکاری در استان قم می شود از این رو با توجه به فضای بعد از توافق استان قم نیز باید سهم قابل قبولی از سرمایه گذاری صنعتی داشته باشد.

لاریجانی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای اجرای پروژه های درمانی و بیمارستانی گفت: استان قم ظرفیت بسیار بالایی دارد که به محور درمان و سلامت منطقه و استان های اطراف تبدیل شود.
ارسال نظرات