امام جمعه خرم آباد:

نماز جمعه مهمترین خاکریز نفوذ ناپذیر جبهه انقلاب اسلامی است

امام جمعه خرم آباد نماز جمعه را مهمترین خاکریز نفوذ ناپذیر جبهه انقلاب اسلامی دانست.
کد خبر: ۸۷۱۵۵۲۶
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، ، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه خرم آباد که در مصلای الغدیر این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی و به امامت آیت الله طالقانی، گفت: جایگاه نماز جمعه در اسلام به گونه ایاست که اگر کارگری بخواهد به نماز جمعه برود کارفرما نمی تواند مانع او شود.

میرعمادی با اشاره به اینکه نماز جمعه منشاء خیر و برکت مردم برای مردم شده است، اظهار داشت: از اقامه اولین نمازجمعه تاکنون در ایران اسلامی بیس از 900 نمازجمعه در کشور در حال برگزاری است و در لرستان نیز 18 نماز جمعه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از زمانی که به لرستان آمدیم هشت نماز جمعه در سطح استان اقامه می شد اما امروز این تعداد به 18 نماز جمعه افزایش یافته است، اضافه کرد: همه آثار و برکات نماز جمعه در سطح استان را مشاهده می کنیم.

امام جمعه خرم آباد از نماز جمعه به عنوان یک تریبون تاثیرگذار بر دل و جان مومنین نام برد و گفت: نمازجمعه یک منبر مقدس و قابل اعتماد و اطمینان است و سخنی که در آن مطرح می شود سخن موعظه، نصیحت، روشنگری و آگاهی بخشی است

میرعمادی با اشاره به اینکه در نماز جمعه دل نمازگزاران صفا پیدا می کند، افزود: نماز جمعه سنگر پاسدای از ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی است. در واقع نماز جمعه سنگر است.

وی بیان کرد: بهترین تعبیر در مورد نماز جمعه این است که بگوییم نماز جمعه مهمترین خاکریز نفوذ ناپذیر جبهه انقلاب اسلامی است و با این حال دشمنان خیلی تلاش کرده اند که با اقدامات مختلف مانند بمب گذاری در نماز جمعه ای که به امامت رهبر معظم انقلاب برگزارشد، به شهادت رساندن ائمه جمعه و نمازگزاران در برگزاری این فریضه عبادی و سیاسی خلل وارد کنند.

امام جمعه خرم آباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محراب و شهدای نماز جمعه، گفت: بزرگترین اجتماع در کشور در محل نماز جمعه شکل می گیرد به عنوان نمونه در ماه رمضان در خرم آباد دیدیم که چه اجتماع عظیمی در نماز جمعه شکل گرفت. و این در حالی است که زمانی ساخت شبستان جنوبی نماز جمعه خرم آباد را شروع کردیم برخی اعتراض کردند که این مصلا ی بزرگ را می سازید نمازگزارش کجاست و من گفتم چند سال صبر کنید و امسال در ماه مبارک رمضان دیدیم که در تمام مصلا نماز گزار بود به گونه ای که 20 هزار نفر در نماز در این فریضه شرکت کردند.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه باید قدر نماز جمعه را بدانیم، گفت: هر هفته در مصلای الغدیر خرم آباد شاهد اجرای طرح های مهم و بزرگی مانند شمیم خدمت که از طریق آن مدیران دستگاههای اجرایی پاسخگوی سوالات مردم هستد، پاسخگویی به شبهات نمازگزاران، ویزیت رایگان، مشاوره، قرائت زیارت عاشورا و مداحی، مهد آدینه، فروش کتاب، حلقه های معرفت برای قرائت قرآن و تصیح قرائت نماز و اجرای مسابقه صبح ظهور هستیم.

میرعمادی اضافه کرد: اجرای برنامه های فرهنگی در مصلای الغدیر بیانگر وجود نشاط فرهنگی در این مصلا است.

وی ضمن قدردانی از کلیه عوامل موثر در برگزاری نماز جمعه خرم آباد اعم از نیروی انتظامی و عوامل ایاب و ذهاب نمازگزاران، بیان کرد: نمازجمعه در استان لرستان همواره با شکوه برگزار می شود و نماز گزاران و بویژه جوانان در شرایط سخت و در گرما و سرما در این فریضه عبادی و سیاسی حضور می یابند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب به امامت آیت الله طالقانی گفت: بهترین تعبیر در مورد نماز جمعه این است که بگوییم نماز جمعه مهمترین خاکریز نفوذ ناپذیر جبهه انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به سالروز عملیات افتخار آفرین مرصاد است که در سال 67 گفت: منافقین روزی در دامن آمریکا، روزی در دامن اسرائیل و روزی در دامن صدام بوده اند و امروز به دامن آل سعود که بزرگتذین دشمن ملت ایران است، افتاده اند.

وی افزود: زمانی که صدام در هشت سال دفاع مقدس شکست خورد منافقین مجهز و حمله خود را به این خیال خیام که می توانند بر مردم ایران تسلط پیدا کنند شروع کردند؛ اما مردم در عملیات مرصاد با با رمز یا علی بن ابی طالب در مقابل منافقین ایستادند و آنها را زمینگیر کردند و این درس بزرگی برای همه بود.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امروز آل سعود بدبخت و درمانده دست به دامن منافقین شده است و آنها علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران حمایت می کند، گفت: آل سعود حامی تروریست هاست و اینها بویی از اسلام نبرده و متحجر هستند و ریشه در صهیونیست ها دارند.

میرعمادی با بیان اینکه آل سعود زائرین ایرانی، سوری و یمنی را از حج منع کرده اند و اینها لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند، تصریح کرد: آل سعود به دنبال عیاشی هستند و پادشاه این کشور الان در مغرب در حال عیش و نوش است.

وی بیان کرد: همچنانی که منافقین در خفت و خواری قرار گرفته اند آل سعود هم که متمسک به منافقین شده ند آنها هم خوار و ذلیل و دچار خفت خواهند شد.

امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود 

امام جمعه خرم آباد در ادامه ضمن گرامیداشت پنجاه و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت الله بروجردی گفت: آیت الله بروجردی مرجعی از خطه عالم خیز بروجرد و افتخاری برای جهان اسلام و جهان تشیع بوده است.

میرعمادی با بیان اینکه در دوره آیت الله بروجردی مرجعیت تشیع قدرت گرفت و حرف اول را می زد، تصریح کرد: در زمان آیت الله بروجردی فقه شیعه توسط علمای اهل سنت به رسمیت شناخته شد. حوزه علمیه قم توسعه یافت و تشیع وعلوم اهل بیت (ع) زنده شد.

میرعمادی همچنین به نامگذاری روز ششم مرداد به نام روز کارآفرینی و آموزش های فی وحرفه ای اشاره کرد و افزود: آموزش های فنی و حرفه ای در کشورمان یک تجربه موفق بوده است.

وی با بیان اینکه دانشگاهها به تنهایی نمی توانند نیروهای کارآفرین تربیت کنند، افزود: برای پر کردن خلاء نیازمند ارائه آموزش های فنی و حرفه ای هستیم.

امام جمعه خرم آباد گفت: آموزش های فنی و حرفه ای نقش اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و کسی که مهارتی را بلد باشد کار برایش پیدا می شود.



ارسال نظرات
آخرین اخبار