خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه، شعارهای حقوق بشری غرب را دروغ دانست و گفت: در منطقه خاورمیانه و کشمیر مردم به خاک و خون کشیده می شوند اما حقوق بشر غربی و آمریکایی خفه شده و این جنایت ها را نمی بینند.
کد خبر: ۸۷۱۵۵۳۱
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه، افزود: اگر کوچکترین مشکلی برای آمریکا و اروپا پیش آید، کل دنیا را به هم می ریزند و حقوق بشر را به نفع خودشان علم می کنند.
وی با گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد و شکست سنگین گروهک تروریستی منافقین توسط جوانان کرمانشاهی، گفت: با وجود قبول قطعنامه پایان جنگ اما منافقین با حمایت صدام، آمریکا و اروپا به ایران حمله کردند و این گروهک جنایتکار هنوز هم مورد حمایت غربی هاست.
آیت الله علما تاکید کرد که باید ده ها جلد کتاب جدید درباره دلایل بی اعتمادی ملت ایران به آمریکا نوشته و این موضوع تبیین شود که چرا نباید هیچ وقت به غربی ها اعتماد کرد.

** چرا باید این همه بیکار داشته باشیم؟

وی در ادامه هفته ملی مهارت را گرامی داشت و از مسئولان دولتی خواست که نیازمندی های مهارتی هر استان را شناسایی و زیرساخت های لازم برای رفع آنها را فراهم کنند.
به گفته نماینده ولی فقیه در استان، کرمانشاه دارای ظرفیت های بزرگ کشاورزی و دامداری است و دستگاه های دولتی تنها باید زیرساخت های شکوفایی این ظرفیت ها را آماده و از جوانان حمایت مالی کنند.
آیت الله علما با طرح این سوال که چرا باید این همه بیکار در استان داشته باشیم، اظهار کرد: برای ایجاد هر شغل، سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است اما اشتغالزایی در بخش های کشاورزی و دامداری نیاز به این همه پول ندارد.
وی افزود: دولت برای حضور مردم در عرصه اقتصاد باید زمینه سازی و مدیریت کند و جوان ها هم باید پای کار ببایند.

** تکیه به خارج کشور حرام است

امام جمعه کرمانشاه، اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی را تنها راه برون رفت از مشکلات توصیف و عنوان کرد: باید به خودمان تکیه کنیم و تکیه به خارج کشور حرام و کاملا غلط است.
او در این زمینه، صدام را مثال زد که بالاترین خدمت را به آمریکا و غرب کرد اما توسط خود آنها سرنگون شد.
آیت الله علما در ادامه، روز اول مرداد که به نام روز پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامگذاری شده را گرامی داشت و گفت: مسئولان استان از ساخت زورخانه در همه محله های استان حمایت کنند تا جوان ها در آنجا گرد هم بیایند و این ورزش مقدس را زنده نگه دارند.
وی همچنین روز «نماز جمعه» و یاد و خاطره آیت الله طالقانی را تکریم کرد و از همه نمازگزاران کرمانشاهی و دست اندرکاران نماز جمعه تقدیر و تشکر کرد.
ارسال نظرات