خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت:‌ به مسؤولان سازمان انرژی اتمی به صراحت می‌گویم آماده باشید چرا که علائم بدعهدی‌های آمریکا به چشم می‌خورد ملت انتظار دارند که اگر کوچکترین نقضی نسبت به برجام صورت گیرد وضعیت را به قبل برگردانید.
کد خبر: ۸۷۱۵۵۵۲
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به ضرورت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت:‌ کسانی که باید قانون امر به معروف و نهی از منکر را ابلاغ کنند و مجریان این قانون دچار بی‌انگیزگی شده‌اند و این یک مشکل جدی است.

وی با اشاره به اینکه باید افراد جامعه به مسؤولیت‌های اجتماعی که بر عهده دارند عمل کنند، گفت: اگر نمازگزاران بر اساس کلام نبی اکرم(ص)، عمل کنند فضای جامعه عوض می‌شود؛ متاسفانه فلان دستگاه را مسؤول امر به معروف می‌دانیم و مسؤولیت را از خودمان سلب کرده‌ایم.

امام جمعه قم بیان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر اجرا نشود، در جامعه ارزش‌ها ضد ارزش شده و ضد ارزش‌ها به ارزش تبدیل می‌شود و در این خصوص طراحی‌هایی از داخل و بیرون مرزها صورت گرفته است.

وی با اشاره به فرا رسیدن پنج مرداد ماه سالگرد اقامه نماز جمعه در تهران با حکم امام خمینی توسط آیت‌الله طالقانی بیان کرد: یاد و خاطره امام راحل و آیت‌الله طالقانی را گرامی می‌داریم. شاید آن روز که امام چنین حکمی را صادر کردند کسی به عظمت نماز جمعه در فضای پس از انقلاب توجه نداشت.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه امروز در سراسر کشور نماز جمعه اقامه می‌شود، بیان کرد: امروز انقلاب ما اگر در عرصه‌های مختلف می‌درخشد به دلیل حضور مردم در صحنه است.

وی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد گفت: صدام با همکاری منافقان با شعار از مهران تا تهران دست به عملیات انتحاری زد، ولی او کور خوانده بودند؛ 4800 نفر در این عملیات کشته شدند، 400 نفربر، 120تانک و مقدار زیادی ابزار جنگی از بین رفت و توان نظامی منافقان نابود شد.

امام جمعه قم با بیان اینکه منافقان در فرانسه که ادعای مبارزه با تروریست را دارد همایش برگزار می‌کنند، گفت: فرانسوی‌ها یادتان نرود چند روز قبل چه حادثه‌ای در یکی از شهرهایتان رخ داد؛ سعودی‌ها ملت ما صبور و هوشیار هستند با این ملت شوخی نکرده و هر روز توطئه افکنی نکنید؛ شما به پشتیبانی اربابانتان چنین اقداماتی می‌کنید ولی ملت در موقع لزوم به صحنه آمده و اقدام لازم را خواهد داشت.

وی با اشاره به گزارش 19 صفحه‌ای دبیرکل سازمان ملل و مطرح شدن ادعاهایی نسبت به جمهوری اسلامی تصریح کرد: بان کی‌مون مورد تاثیر تطمیع و تهدید قرار می‌گیرد و نباید از این اقدام تعجب کرد. بان کی‌مون که از عربستان می‌ترسد و بیانیه رسمی سازمان ملل را پس می‌گیرد معلوم است اگر زیر فشار آمریکا قرار گیرد چه خواهد کرد.

حسینی‌بوشهری افزود: به بان کی‌مون توصیه می‌کنم آبروی آینده خود را نریزد، به شما چه ربطی دارد که سردار سلیمانی به عراق می‌رود، سردار سلیمانی پرچمدار مبارزه با تروریست است. شما چرا در برابر کشتار کودکان یمن سکوت کرده‌اید؟ چرا در برابر سلب تابعیت شهروندان بحرینی سکوت می‌کنید.

وی بیان کرد: چرا در برابر 52 لایحه‌ سنا و کنگره آمریکا نسبت به ایران مطرح شده و با روح برجام مخالف است سکوت کرده‌اید؟ دست از دوگانه سخن گفتن و دوگانه عمل بردارید.

امام جمعه قم اضافه کرد: به مسؤولان سازمان انرژی اتمی به صراحت می‌گویم آماده باشید چرا که علائم بدعهدی‌های آمریکا به چشم می‌خورد ملت انتظار دارند که اگر کوچکترین نقضی نسبت به برجام صورت گیرد وضعیت را به قبل برگردانید.

وی در خصوص حقوق‌ها و فیش‌های نجومی بیان کرد: انتظار ملت این است که نسبت به این مسأله درست رسیدگی شود و این اقدام‌ها خیانت بوده و مخالف ارزش‌های اسلامی و دینی است.

حسینی بوشهری به کودتای ترکیه اشاره کرد و افزود: به مسؤولان ترکیه توصیه می‌کنم که از فرصت طلایی استفاده کرده و با همسایگان آشتی کنید و تمام برنامه‌هایی که در مسیر تخریب بنیان‌های نظامی و اقتصادی سوریه داشته‌اید، متوقف کنید.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی کودتا را محکوم کرده و همراهی خود را با مردم این کشور اعلام کرده است و شما نیز در این مسیر حرکت کنید.

امام جمعه قم، حمایت 200 نفر از شخصیت‌های بحرین در حمایت از شیخ عیسی قاسم را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: دولت بحرین از گذشتگان عبرت بگیرید تا بتواند چند روز بیشتر به عمر خود ادامه دهد و به استانداری از استانداران دولت سعودی تبدیل نشود.
ارسال نظرات