امام جمعه رفسنجان گفت: اگر شخصی منحرف است و با نظام، انقلاب و رهبری زاویه دارد تقصیر بنده نیست، رهبر بارها مطرح نمودند که افراد مواضع خود را در باره فتنه ۸۸ مشخص کنند، هرکس چنین نکند ما از آنها بیزاریم هرکسی در هر مقامی می خواهد باشد.
کد خبر: ۸۷۱۵۵۵۴
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳



به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان رفسنجان با دعوت همگان به رعایت تقوا و اصلاح ذات البین اظهار داشت: مشاوره های صحیح و مناسب برای زوجین تا ۵۰ درصد موفقیت داشته و نقش بزرگترها در رفع اختلافات موثر و کلیدی است.
وی با بیان اینکه اصل زندگی بر تفاهم و درک متقابل است گفت: مرد و زن باید در زندگی گذشت داشته باشند، ایثار در زندگی بهترین راه حل برای رفع کدورت هاست.
رمضانی پور با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در زمینه غیرت مردان در جامعه تصریح کرد: غیرت متعلق به مردان است و پاکدامنی زنان جامعه نیز از ان نشات میگیرد بساری از پدیده ها زشت جامعه از جمله بدحجابی و بی حجابی ناشی از بی غیرتی مردان است، غیرت باید در جامعه پررنگ تر شود.
وی به مناسبت ۵ مردادماه به عنوان روز نماز جمعه اشاره کرد و گفت: نماز جمعه رفسنجان باشکوه برگزار می شود و در استان و حتی کشور قابل حرف است.
رمضانی پور خواستار ثبت این روز در تقویم کشور شد و بیان داشت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی، ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق برای همه مومنین است و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب یک سنگر اساسی در برابر تهاجم همه جانبه دشمن است.
وی با بیان اینکه برخی رسانه در انتشار خبر نماز جمعه به خوبی عمل نمی کنند خاطر نشان کرد:در کنار نماز گزاران، افراد زیادی از جمله خدمتگزاران انتظامی و نظامی و نیروهای بسیجی، اورژانس و اتش نشانی و اعضای شورای فرهنگ عمومی برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم خدمت رسانی می کنند و جای تقدیر است.
رمضانی پور با بیان اینکه مبحث مالی و عبادی در دین و امربه معروف و نهی از منکر جزء شئونات اسلامی هستند تصریح کرد: اگر مالیات و خمس مردم به دست یک ظالم میرسید نبایست پرداخت می شد اما امروز همه کمک های شما مردم برای رفع مظالم و کفاره ها کمک به حاکم اسلامی و خود شما مردم ایران اسلامی است.
وی به ۱۰ ویژگی و وجه تمایز نماز جمعه با سایر عبادات از جمله تعطیلی کسب و کار در هنگام اقامه این نماز، دعوت مومنین به حضور در آن، اختصاص سوره ای به نام جمعه اشاره کرد و افزود: مومنین در نماز جمعه علاوه بر عبادت از سیاست و معارف حقه نیز بهره میگیرند و بی توجهی به حضور در این نماز و ترک ان بدون عذر شرعی نشان نفاق است.
رمضانی پور با بیان اینکه امام جمعه باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد تصریح کرد: امام جمعه با روحیه بی تفاوتی نمی تواند مرزبانی کند، بعضی ها می گویند شما کارتان به این حرف ها نباشد و بی تفاوت از کنار مسائل عبور کنید در حالیکه با این روحیه نمی شود به درستی عمل کرد.
امام جمعه رفسنجان در سخنان خود با صراعت اعلام کرد: مواضع بنده همان مواضعی است که از تریبون نماز جمعه مطرح می شود، مقلد و سرباز رهبری هستم و هرانچه را که ایشان با صراحت به عنوان مواضع خود عنوان کردند بنده نیز با شهامت و صراحت اعلام می کنم.
وی افزود: سرباز باید همان چیزی را که رهبرش بیان می کند با صراحت بگوید و بنده این کار را انجام می دهم.
رمضانی پور در پاسخ تکبیر نمازگزاران حاضر در مصلی شهر رفسنجان اظهار داشت: شما مردم با تکبیر خود اعلام کردید که امام جمعه انقلابی و با روحیه جهادی می خواهید ، امام جمعه بی تفاوت نمی خواهید.
وی افزود: مطالبی که در برخی نشریات از بنده چاپ شده است که ابتدای و انتهای صحبت من را رها کردند و قطعا همراه با قرض و مرض صورت گرفته حرف های بنده نیست، جراید و نشریات آنچه را می گویم پخش کنند نه اینکه خیانت کنند و این موجب قطع رابطه با این افراد و گروه ها خواهد شد.
رمضانی تصریح کرد: اگر شخصی منحرف است و با نظام، انقلاب و رهبری زاویه دارد تقصیر بنده نیست، رهبر فرزانه انقلاب بارها مطرح نمودند که افراد مواضع خود را در باره فتنه ۸۸ مشخص کنند و در غیر اینصورت ما از انها بیزاریم؛ هرکسی می خواهد در هر مقامی می خواهد باشد.
وی بیان داشت: اگر رهبری می فرمایند از کسانی که موضع خودشان را مشخص نکردند حمایت نکنید ما نباید دیگر هیچ نوع حمایتی از قلمی، زبانی و خدمی از آنان داشته باشیم.
خطیب جمعه رفسنجان با بیان اینکه این انقلاب با خون صدها هزار شهید تثبیت شده و پرشتاب در دنیا در حال حرکت است تصریح کرد: نمی توان این انقلاب را به دست کسانی که دلداده ی غرب هستند، به اموال مردم طمع دارند و فیش های نجومی دریافت می کنند بسپاریم، این افراد در دوران دفاع مقدس هم کاری نکردند.
وی ادامه داد: از دولت محترم می خواهیم از اینها حمایت نکند و خون به دل رهبر نریزد بلکه با مردم صادق باشد.
رمضانی پور با بیان اینکه مواضع این دولت برای ملت حزب اللهی روشن نیست تصریح کرد: ما تابع قانون هستیم و هرکس که با رای مردم انتخاب می شود نماینده و رئیس جمهور همه مردم است اما اینطور هم نیست که امت حزب اللهی بدون حساب و کتاب فردی را به عنوان مسئول بپذیرد.
وی به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در ماه مبارک امسال در مناسبت های مختلف اشاره کرد و گفت: چرا این سخنان نباید به جان ادم ها بنشیند، ایشان فرمودند الویت های کشور را در نظر بگیرید اما وزیر خارجه کشور خلاف ان عمل کرد.
امام جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: آقایان وزرا دیدید که امریکا بدعهد است و به قول هایش عمل نمی کند، فرمایش رهبری را گوش دهید و در قول و عمل صادق باشید.
وی به حوادث کشمیر و کشته شدن دهها و زخمی شدن صدها مسلمان در این کشور اشار کرد و گفت: در جریان حوادث تروریستی فرانسه از سوی دولت جمهوری اسلامی پیام محکومیت ارسال شد و در مورد کشمیر حاضر نشدند هیچ پیام و اخطاری دهند، چرا در برابر حوادث منطقه یک بام و چند هوا عمل می کنید.
رمضانی پور در بخش دیگری از سخنانش اقتصاد مقاومتی را اقتصاد غیر دولتی دانست و بیان داشت: دولت باید برای حضور مردم در عرصه اقتصادی زمینه سازی کند.
وی افزود: در برخی استان ها یارانه ی مردم برای کار اقتصادی در نظر گرفته می شودو بسیار ارزشمند است که بخشی از ۱۸۰۰ میلیارد تومان یارانه استان کرمان در این زمینه به کار گرفته شود.


منبع:خانه خشتی

ارسال نظرات