استاندار لرستان با بیان اینکه حادثه آتش سوزی خط لوله پلی اتیلن در پلدختر عمدی نبود گفت: هرگونه اظهارنظر در خصوص علت حادثه آتش سوزی گمانه زنی است.
کد خبر: ۸۷۱۵۵۸۲
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج و به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، مهندس هوشنگ بازوند با اشاره به انفجار گاز در خطوط لوله منطقه پران پرویز پلدختر بیان کرد: این حادثه ساعت 20: 16 امروز اتفاق افتاده و خوشبختانه در حال حاضر بصورت 100 درصد مهار شده است.
وی ادامه داد: این خطوط خوراک پتروشیمی را از جنوب غرب منتقل می کند که در اثر شکستن لوله این حادثه اتفاق افتاده است.
بازوند با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، اظهار کرد: در اولین اقدام بلافاصله پس از این حادثه با مدیر عامل شرکت تماس گرفته و شیر انتقال گاز بصورت کامل مسدود شد.
استاندار لرستان اضافه کرد: با روی دادن این حادثه به سرعت مدیریت بحران استان و شهرستان به منطقه اعزام و تمامی امکانات نیز بکار گرفته شد و با پیگیری، یک فروند بالگرد نیز به محل اعزام گردید.
بازوند با تقدیر از تمامی عواملی که این آتش سوزی را مهار کردند، بیان کرد: مقداری گاز در لوله ها باقی ماند که ما منتظر ماندیم بسوزد زیرا نشت آن برای اهالی منطقه خطرناک بود.
وی تعداد دقیق مصدومان این حادثه را 12 نفر اعلام کرد و گفت: این افراد نیز بصورت سطحی دچار سوختگی شده بودند که خوشبختانه کار مداوا و درمان آنها نیز به سرعت انجام شد.
بازوند با تاکید بر اینکه میزان دقیق خسارات این حادثه آتش سوزی مشخص نیست و نیاز به زمان دارد، یادآور شد: علت این حادثه در دست بررسی است و هرگونه اظهار نظر توسط برخی افراد تنها گمانه زنی بوده و صحیح نیست.
به گفته وی این اتفاق به هیچ وجه عمدی نبوده و در حال حاضر نیز تمامی عوامل در منطقه حضور داشته و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
همچنین مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش سوزی خط انتقال گاز اتیلن در ساعت 20 امشب بصورت کامل مهار شد.
رضا آریایی ادامه داد: تعداد 12 نفر دچار گاز گرفتگی شدن که بصورت سرپایی مداوا شدند.
وی گفت: یک فروند بالگرد، سه دستگاه آمبولانس 115 و تعداد 12 دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین آتش نشانی که به محل اعزام شده بودند به پایگاههای خود باز گشتند.
حادثه انفجار لوله گاز پلی اتیلن 20 اینج غرب کشور که عصر جمعه رخ داد حوشبختانه تلفات جانی نداشته است و تنها چند نفر از اهالی روستای پران پرویز مصدوم شدند که به بیمارستان پلدختر انتقال داده شدند.
پلدختر در 130کیلومتری خرم اباد مرکز استان لرستان واقع شده است.
ارسال نظرات