نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد:
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با اشاره به وقایع شهر بلداجی، گفت: اگر به نصیحت‌های خیرخواهانه توجه می شد، شاید این مسائل رخ نمی‌داد.
کد خبر: ۸۷۱۵۶۳۲
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی‌فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه اولین روز مردادماه 95 در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد، با اشاره به حوادث اخیر در شهر بلداجی گفت: این قضایای تلخی است که روزهای اخیر استان با آن مواجه بود و انصافاً کام همه را تلخ کرد. هم کام مسئولان را خیلی تلخ کرد و واقعا نمی‌خواستند چنین اتفاقی بیفتد و هم کام مردم را تلخ کرد. سزاوار نبود که استان شاهد این قضایا باشد.

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت توجه ویژه مسئولان به نصیحت های خیرخواهانه و دلسوزانه تاکیدکرد و گفت: یک توصیه جدی داشته باشم به مسئولان عزیزمان که اگر خیرخواهانه و از روی نصیحت مطلبی خدمت عزیزان عرض می‌شود، خب نصیحت و خیرخواهی است و قطعا بدخواهی کسی نیست. اگر در این جایگاه و نماز جمعه نصیحتی صورت می‌گیرد، اگر در جلسه شورای اداری نصیحتی صورت می‌گیرد، اگر در جاهای دیگر فرض کنید کسی مثل این بنده حقیر مطلبی را عرض می کنم همه از روی سرخیرخواهی است.

حجت الاسلام والمسملین محمدعلی نکونام،‌ با بیان این که انتظار این است وقتی یک نصیحتی صورت می‌گیرد به این نصیحت توجه شود گفت: همه می‌دانند بنده به حول‌وقوه الهی به اقتداء از مقام معظم و معزز رهبری و سیره و شیوه ایشان همیشه دأب ما این گونه بوده که حامی تلاش‌گران باشیم و کمکشان کنیم و در همه دولت‌ها رویه‌ام این گونه بوده است. ضمن این که نصیحت هم می‌کنیم و حرف‌مان را هم ‌می‌زنیم؛ آن جایی هم که باید انتقاد کنیم، نقد خودمان را بیان ‌می‌کنیم. بنابراین اگر چیزی گفته می‌شود خیرخواهانه است. انتظار این است وقتی یک نصیحتی صورت می گیرد، به این نصیحت‌ها توجه بشود.

وی، با تاکید بر این که اگر به نصیحت‌های خواهانه توجه می شد، شاید این مسائل رخ نمی‌داد خاطرنشان کرد: در همین حوادث اخیر اگر واقعا بهاین نصیحت‌ها توجه می‌شد، شاید مسائل به این جا گشیده نمی شد. چندی پیش در همین خطبه‌های نماز جمعه نسبت به این معنا توجه داده شد. در جلسه شورای اداری توجه داده شد. در جلسات خصوصی توجه داده شد. اما به هر حالا شد آن چه نباید می شد.

امام جمعه شهرکرد، با تاکید بر این که حل مسئله آب ظرافت و تدبیر می خواهد نه بی‌تدبیری و شعار من در همین جا یک نکته دیگر را مجدد به مسئولان کشوری عرض کنم. دو ماه گذشته در خطبه‌های نماز جمعه هم به مسئولان استان و هم مسئولان کشور این نکته را تذکر دادم که مسئله آب، مسئله‌ای نیست که بشود با قدرت قهریه و بی‌تدبیری خدایی نخواسته و امثال این‌ها آن را حل کرد. آب تدبیر می‌خواهد؛ آب ظرافت، عقلانیت می‌خواهد. به وسیله آب نباید مردم را رودر روی هم قرار داد؛ شهرها را رودر روی هم قرار داد؛ استان‌ها را رودر روی هم قرار داد. همین جا استفاده کنیم و به مسئولان کشوری این نکته را بگویم، مسئولان کشوری شما از آن چه که در این استان اتفاق افتاد، درس بگیرید. بدانید آب مسئله حساسی است. بدانید آب مسئله‌ای نیست که بشود با فریاد، سروصدا و بی‌تدبیری و امثال این‌ها آن را حل کرد. آب مسئله مهمی است که حتما ظرافت می خواهد؛ حتما تدبیر می خواهد.

وی، با اشاره به خبر نامناسبی که هفته گذشته از خبر ۲۰:۳۰ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد تصریح‌کرد: آن چه که هفته قبل در ۲۰:۳۰ پخش شد که متأسفانه پخش این برنامه نامناسبی بود و من گلایه کردم و عزیزان ما هم در استان شدید پیگیر شدند و اعتراض ما را منتقل کردند که نباید این خبر پخش می شد. این ها تحریک می کند مردم را و آن حرف‌هایی که زده می‌شود ممکن است که یک لحظه یک بَه‌بَه و چَه‌چه‌هایی درپی داشته باشد؛ اما درپی آن، حوادث و اتفاقات جبران ناپذیری چه بسا خدایی نخواسته به وجود می آید. لذا کشور و مسئولان مراقب باشند که به مسئله آب با عقلانیت نگاه کنند.

خطیب جمعه شهرکرد، در ادامه با تاکید بر این که در اعتراضات مردم بلداجی حتی یک سخن ضد انقلابی شنیده نشد که بسیار ارزشمند است خاطرنشان کرد: مردم شریف بلداجی حقا و انصافا مردمانی خوب، تلاشگر، زحمتکش چه در کشاورزی و چه در تولید و چه در صنعت گز که کام مردم را این مردم خوب همیشه شیرین می کنند و مردمانی انصافا دوست داشتنی و انقلابی هستند. حضورشان در صحنه‌های مختلف انقلاب مشهود بوده و هست. حتی در این اعتراضات اخیر خودشان که یک مقدار اعتراضاتی هم داشتند، انصافا جمعی از آن‌ها که معترض بودند در اعتراضشان یک سخن ضد انقلابی شنیده نشد. این خیلی ارزشمند است. در اعتراضشان نسبت به مسئولان نظام و استان و امثال اینها مسائلی که خارج از نزاکت باشد و راجع انقلاب شعاری بدهند اصلا وجود نداشت. معترض بودند و اعتراضشان هم شدید بود اما همین را هم مردم انصافا مردم رعایت کردند که این مردم قابل ستایش هستند.

وی، در تبیین نکته سوم مسئولان استان را حقا خدمت گذار مردم دانست و تاکیدکرد: به عنوان یک طلبه حقیر شهادت می‌دهم که مسئولان در مقام تلاش برای گره‌گشایی از کارها هستند و اگر جایی قصوری هم صورت می گیرد از روی تعمد نیست

امام جمعه شهرکرد، خاطرنشان کرد: من از نزدیک شاهد هستم و می‌بینم مسئولان حقا در مقام تلاش برای گره‌گشایی از کارها هستند؛ در مقام خدمت هستند. درست است که بنده و امثال بنده جزء دستگاه‌های اجرایی و جزء شورای تامین و امثال این‌ها نیستیم اما، گزارش‌ها را داریم و از نزدیک شاهد هستیم و می‌بینیم و رصد می کنیم که انصافا مسئولان در مقام خدمت هستند. اگر جایی قصوری هم صورت بگیرد، حتما از روی تعمّد نیست. این را بنده به عنوان یک طلبه حقیر شهادت می‌دهم. ممکن است غفلت باشد اما انصافا نمی‌توان گفت عمداً در مقام مقابله یا گره‌زدن امور یا ترجیح أمور مهمه‌ای از کارها بر منافع مردم باشد. این‌ها نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با تاکید بر این که در چنین حوادثی مسئولان زمینه تحریک مردم را فراهم نکنند و مردم هم تابع قوانین و أمور منطقی باشند تصریح کرد: اگر احیانا یک جاهایی هم حوادثی مثل حوادث بلداجی و امثال این‌ها، قضایا به این جا کشیده می‌شود، بنده اعتقادم این است که در حوادث این چنین هر دو طرف باید موقعیت یکدیگر را به خوبی درک کنند؛ به هم کمک عملی و مدبرانه داشته باشند. مسئولان زمینه تحریک مردم را فراهم نکنند؛ مردم هم تابع قوانین و أمور منطقی باشند. در نظام جمهوری اسلامی ایرانهمیشه راه برای احقاق حق باز است و از مراجع قانون می‌توان به حق خود رسید. نیازمند تحریک و خشونت و امثال این‌ها نیست.

وی، در ادامه به تلاش رسانه های بیگانه برای بهره برداری از حادثه بلداجی گفت: رسانه‌های بیگانه از این نمدها برای خودشان کلاهی ندوزند زیرا مردم ما از رسانه‌های بیگانه به ویژه بی‌بی‌سی رسانه روباه مکار انگلیسی هیچ گاه خاطره خوش نداشته و ندارند. اگر آن‌ها منتظر هستند که تا با بزرگ کردن حوادثی جزئی این چنین میان مردم و مسئولان فاصله ایجاد کنند و مثل همیشه بخواهند اختلاف افکنی کنند، باید این خیالات را به گور ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه حساسیت‌های مردمی نسبت به حقوق‌های نجومی و برداشت از بیت‌المال مهم و ارزشمند است و اینکه افکار عمومی نسبت به ارزش‌های خدا و جامعه حساس باشد باید به عنوان یک فرهنگ عمومی تقویت شود بیان داشت: همه مردم باید نسبت به بیت‌المال و برداشت‌هایی که از آن صورت می‌گیرد حساس باشند و جامعه اسلامی با برداشت‌های نامتعارف از حق مردم مبارزه می‌کند.

امام جمعه شهرکرد، با اشاره به اینکه در مذاکرات با کشورهای دنیا به برجام رسیدیم ولی در برجام آن چیزی که دادیم با آن چیزی که به دست آوردیم قابل مقایسه نیست، ادامه داد: انتظار مردم این است که اگر در برجام چیزی به دست آمده و پولی آزاد شده است، این پول در اقتصاد مقاومتی، اشتغال و رونق اقتصادی به کار گرفته شود، مسؤولان دیگر دل به بیرونی‌ها نداشته باشند و بیش از این فرصت‌ها را از دست ندهند.

ارسال نظرات