باید ستاد اقتصاد مقاومتی ویژه بانوان تشکیل شود تا از زنان کار آفرین حمایت شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: یکی از پایه های مهم اقتصادی که می تواند استان را به سوی توسعه اقتصادی رهنمون شود، حوزه گردشگری است. ...
کد خبر: ۸۷۱۵۷۲۸
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  محمود وفایی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان (گام دوم طرح مثلث توسعه اقتصادی) به ریاست استاندار افزود: باید بتوان از ظرفیت های کم نظیر استان در حوزه میراث طبیعی، میراث فرهنگی و ظرفیت های گردشگری در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.
وی گفت: در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای همه شهرستان ها پروژه های قابل سرمایه گذاری و با توجیه اقتصادی را تعریف کرده ایم.
وی اظهار کرد: امسال شاهد کلید خوردن تعداد قابل توجهی از پروژه های تعریف شده با همت فرمانداران خواهیم بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: باید نگاه خود به اقتصاد خرد در حوزه های مختلف به ویژه در گردشگری را به صورت ویژه متمرکز کنیم.
وی افزود: ۷۵ واحد اقامتگاه بوم گردی روستایی در استان کرمان ایجاد شده که به معنای آن است به میزان ظرفیت هتل ها و مهمانپذیرها و واحدهای اقامتی در استان کرمان می توان از ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی استفاده کرد.
وفایی گفت: تاکنون سه پروژه مشارکتی در حوزه ابنیه میراثی را آغاز کرده ایم و انشاءالله تا پایان سال این پروژه ها را به پنج پروژه می رسانیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان هم گفت: در کنار صحبت از حقوق های نجومی که موجب بدبینی مردم به نظام می شود، باید خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز از سوی رسانه ها اطلاع رسانی ویژه شود.
فاطمه السادات حسینی افزود: باید مردم بدانند مدیرانی چون استاندار کرمان روز جمعه خود را گذاشته اند تا بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و توسعه و رفاه نسبی برای مردم محقق شود.
وی بیان کرد: در عرصه تحقق اقتصاد مقاومتی به دنبال فتح المبین های جدیدی برای فتح خرمشهرهای جدیدی هستیم.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد حضور زنان در فعالیت های اقتصادی فعال است گفت: باید ستاد اقتصاد مقاومتی ویژه بانوان را شکل داده و حضور زنان کارآفرین را حمایت کنیم.
حسینی تصریح کرد: تاکنون ۳۶ صندوق خرد زنان و ۷۶۱ شرکت تعاونی از سوی بانوان در استان کرمان راه اندازی شده که باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند.
ارسال نظرات